Windows doet niets meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hennepen

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2001
Hallo techneuten,

Denk wel dat ik een groot probleem heb. Ik ga van start.
Ik wilde mijn C-schijf formatteren en WinXp er opnieuw opzetten.
Helaas doet hij nu helemaal niets meer dan alleen de melding geven dat ik op de r moet klikken en de orginele win-cd erin moet doen. Die zit erin, maar telkens komt hij niet verder dan dit scherm.
Ook met een dos opstartdiskette krijg ik dezelfde melding. Kortom wat ik ook doe, de computer start niet meer op en geeft steeds dezelfde melding. Soms vraagt hij naar Win32 enz. en vraagt naar de cd. Maar deze bevindt zich in de cd-rom speler.
Wie heeft hier een oplossing voor?
Een knappe die dit weet!
Bedankt vast bij voorbaat en groetjes,

Hennepen:rolleyes:

je wilde formatteren en XP installeren, maar hoe ver ben je gekomen ?

Hoi JoZo,

bedankt voor de snelle reaktie.

Zover als ik het beschreven heb. Dat was alles! Om gek van te worden toch?
Groet
Hennepen

Je schrijft wat je wilde maar niet wat je werkelijk gedaan hebt.

De r optie tijdens de installatie is een reparatie optie waardoor je in DOS komt en zelf handmatig dingen moet gaan doen ( om bijvoorbeeld een beschadigde windows versie weer aan de praat te krijgen), ik denk dat je deze optie juist niet moet hebben

JoZo en Paintje,

Geen techneut ben ik hoor, maar ik heb de winxp cd-rom in de computer gedaan na eerst de bootsequence op cds-rom te zetten. Toen de computer opnieuw opgestart. Hij ging niet naar de cd-rom toe, dus weer opnieuw de bios in en nagekeken. Hij stond op eerste boot cd-rom. Opnieuw opgestart en daar ging die, maar nergens de mededeling dat ik moest weten wat ik deed en dat hij dus eerst zou formatteren. Dus hij ging opnieuw installeren, tot hij kwam bij bovenstaande mededeling. Hij miste een onderdeel en ik zou de cd-rom erin moeten doen. Deze zat er al in. Opnieuw opgestrat daar er geen andere keuze was. Toen kwam de mededeling met de beroemde R. Ik kan er niets aan willen, wat ik ook probeer. Wel op de r klikken en dan gaat hij weer opnieuw opstarten, maar blijft weer hangen bij de R
Hopelijk is het voor jullie een beetje duidelijker. Misschien moet ik erbij vertellen dat ik al vele computers opnieuw geinstalleerd heb en dat is altijd goed gegaan al ben ik geen techneut.
Ik wacht met spanning af
Groet

Lijkt mij niet echt moeilijk.
Start de pc op met een W98 diskette en verwijder met fdisk de partitie.
Maak een nieuwe aan en start desnoods met de 6 opstartdiskettes die je hier
kunt downloaden.
Daarna cd rom erin en xp opieuw installeren of zie ik het allemaal te simpel?

Geplaatst door joepie
Lijkt mij niet echt moeilijk.
Start de pc op met een W98 diskette en verwijder met fdisk de partitie.
Maak een nieuwe aan en start desnoods met de 6 opstartdiskettes die je hier
kunt downloaden.
Daarna cd rom erin en xp opieuw installeren of zie ik het allemaal te simpel?

Ook met één diskette kan het:
www.madboot.com
Erg handig en simpel.:)

Ok, maar het idee om de pc zo opnieuw aan de gang te helpen klopt toch??:)

Hoi allebei,

Hartelijk dank en ik hoop echt dat het werkt, alleen blijft mijn vraag waarom hij niet opstart vanaf een opstartdiskette onder Dos, of is dat het probleem juist?

Misschien nog een goed antwoord?? Ik ga het in ieder geval proberen en als het morgen lukt zet ik het uiteraard op deze fantatische website
BEDANKT!!
Groetjes,

Hennepen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan