Windows draadloos internet staat niet als 'default'...

Status
Niet open voor verdere reacties.

fun_surfer

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2001
Hallo allemaal, ik heb op een wat oudere laptop XP en een Sitecom WL-112 54G PCMCIA-kaart geïnstalleerd. De kaart heb ik moeten installeren via de standaard utility van Sitecom. Nu wil ik de standaard Draadloze netwerken van XP gaan gebruiken, maar hij moet eerst via de utility van Sitecom. Weet iemand een manier waarop Windows zelf de netwerkkaart kan activeren zodat ik dat niet meer via die utility hoef te doen?
Ik hoop dat ik mijn vraag duidelijk genoeg heb gesteld, ik hoor graag ideeën, ik vind het namelijk vrij irritant hoe ik dit nu moet doen. Hij start dus ook echt die kaart niet op zolang die utility niet is opgestart...
GRTZ fun_surfer.

Wat je wellicht bedoelt is dat je elke keer na het opstarten van je pc moet aangeven van welk draadloze netwerk je gebruik wenst te maken, is het niet?

Welnu, doe als volgt,

We gaan er even vanuit dat je Xp gebruikt, oké?

Via "hardware" maak je de installatie van je pcmcia kaart ongedaan. Dan je kaart verwijderen uit je slot.

Je pc herstarten, je pcmcia kaart er weer in en wachten tot Xp de drivers wil installeren en dus om je installatie cd vraagt. Geef Xp waar hij om vraagt, dus alleende drivers.

Wanneer de cd een autorun functie heeft zoals mijn Sweex cd dan krijg je zo'n zelfstartend venster met keuzemogelijkheden, waaronder de mogelijkheid om de utillity te installeren. Klik dit autorun venster gewoon weg. Je hebt na de installatie naast je klokje rechtsonderin nu één picto minder dan voorheen als het goed is en via start>instellingen>netwerkverbindingen kun je nu je verbinding instellen.

Deze werkwijze heeft bij mij hetzelfde probleem opgelost, zij het dat ik een Sweex netwerkkaart gebruik, maar dat is een detail.

Confictius, helaas werkte je oplossing niet. Ik heb de oplossing op de site van Microsoft gevonden:
- Klik in 'start' -> 'Configuratiescherm' -> 'Systeembeheer' de optie 'Services' aan;
- dubbelklik op 'Wireless Zero Configuration-service';
- kies in het pull-downmenu van 'Opstarttype:' voor de optie 'Automatisch' en klik op 'Toepassen';
- sluit af met 'OK', de volgende keer dat Windows opstart zal de Draadloze netwerkverbinding van Windows zelf actief staan.
Bedankt voor het meedenken, grtz fun_surfer.

EDIT: link bronbericht toegevoegd.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan