Windows draaiien op Mac Snow Leopard

Status
Niet open voor verdere reacties.

g3x123

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2009
Berichten
204
Beste mensen,

ik volg multimedia op school,
hiervoor gebruiken wij iMacs. Om mijn huiswerk thuis te kunnen maken en programma's te kunnen gebruiken (zoals Final Cut Pro) heb ik een Mac nodig, daardoor kocht ik een MacBook Pro...
Als ik mijn iMac op school opstart, en alt indruk, kan ik kiezen tussen windows of mac,
nu is mijn vraag, hoe bekom ik dat? hoe kan ik windows daarbij krijgen?
of bestaat er een soort van 'emulator' ofzoiets waarmee ik windows kan draaiien op mijn Mac?
en welke optie is er het beste..?

Let me know please:)

Grtz
Kevin
 
Via parralels gaat het veel makkelijker hoef je je mac ook niet opnieuw op te starten !

http://www.parallels.com/eu/

Heel simpel te installeren en te gebruiken, Ik draai macosX + XP + Win7 gelijktijdig als ik wil !
Maar dat wil ik niet Alleen osX is goed genoeg.
 
Wat men vergeet is dat deze antwoorden alleen werken als er in de mac een intel processor zit. Vetel eens hoe oud de iMac is?
Ik denk dat zeker als ze op school staan het geen probleem is.

Parallels is inderdaad een hele mooie uitvinding, wel moet je in het bezit zijn van of een legitieme windows cd of een image ergens vandaan halen om Windows te kunnen installeren.

Grtjs Jarno jjw
 
Wat men vergeet is dat deze antwoorden alleen werken als er in de mac een intel processor zit. Vetel eens hoe oud de iMac is?
Ik denk dat zeker als ze op school staan het geen probleem is.

Parallels is inderdaad een hele mooie uitvinding, wel moet je in het bezit zijn van of een legitieme windows cd of een image ergens vandaan halen om Windows te kunnen installeren.

Grtjs Jarno jjw

die iMacs op school worden om het jaar vernieuwd...
en mijn macbookpro was de zwaarste versie die er ooit is geweest.. die dat ze nu verkopen zijn minder krachtig dan mijn macbook pro.
maar eigenlijk heeft deze vraag geen nut meer want mijn mac book pro is jammergenoeg gestolen :(
 
Gestolen nog wel, ik ken het gevoel daar er onlangs bij mij is ingebroken.
Nou sterkte

grtjs Jarno jjw
 
Maar zo snel dat je XP zou kunnen installeren wist ik niet !
Binnen 8 min had ik hem draaiend in parralels !
En nog een voordeel van Parralels is je kan heel makkelijk even een OS testen.
Bevalt het niet pleur je de map in de prullebak en het is weer weg.
 
Inderdaad even oftopic maar zeker waar, ik keek er ook "raar" van op. Op een PC duurt het proces zeker een +/- 30 tot 45 minuten en binnen in parallels was het zo klaar. Ik heb daarom wat Bartb112 al zegt, een prive xp omgeving, een test xp omgeving en 1 voor mijn werk. Het werkt helemaal super.

Maar daar komt de Macbook Pro niet mee terug. Wat een zonde wat een zonde.

Grtjs Jarno jjw
 
Wat ook vergeten wordt te vertellen bij Parallels is dat het virtualisatie is dus het kost extra resources zoals geheugen en processorsnelheid.

Je draait immers Parallels als programma binnen Mac OS, dus heel Mac OS wordt geladen + heel Windows virtueel in Parallels.

Kom je dus resources te kort dan kun je beter Boot Camp gebruiken.
 
dat merk je haast niet als je 2x3 ghz proccessor hebt en 10 gig intern geheugen !
 
Niet iedereen heeft een Mac Pro tot zijn beschikking ;)
 
Dat weet ik wel maar hij is wel super gaaf !
oja een HD inbouwen ook een fluitje van een cent !
 
Nou wat betreft de snelheid van Windows binnen in Parallels, ik draai het op mijn Macbook met een 2ghz intel core 2 duo met 3gb werkgeheugen. Heb mijn Parallels Windows 1cpu toegewezen en 1gb werkgeheugen en dan draait Windows nog sneller als op het werk waar dell machines staan met Intel 2,4ghz core 2 duo met 3gb werkgeheugen. Vraag me niet hoe ze het doen maar het draait echt als een zonnetje.

Grtjs Jarno jjw
 
boot camp

hoi ik heb ook een mac book pro en ik heb boot camp het handige daar
aan is dat als je windows opstart er geen prossesen van mac draaien dus
kan hij al zijn capaciteiten gebruiken voor windows en bij parralels of vmware
draait hij dan nog prosessen van mac dus als je op solle snelheid met windows wilt werken raat ik boot camp aan
ik ben heel tevreden
Casper

ps:vergeet je intsalatie cd van mac niet er staan drivers voot het toetsenbord webcam ezv
 
Daar heb je absoluut een feit maar in het geval van mijzelf wil ik helemaal niet met Windows werken, het is dat op mijn werk er bepaalde online applicaties geschreven zijn speciaal voor Internet Explorer versie 5 en hoger en niet voor Safari dus daarom draai ik het via Parallels. En een groot voordeel, je bent niet zoveel harde schijf ruimte kwijt, Parallels gebruikt alleen wat windows nodig heeft en bij Bootcamp moet je al een voor aan gegeven ruimte toewijzen.
Zo zijn er voor en nadelen aan alle bij de systemen. Voor ieder wat wils.

Grtjs Jarno jjw
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan