Windows erg traag bij switchen tussen taken

Status
Niet open voor verdere reacties.

admire

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 nov 2004
Windows erg traag bij switchen tussen taken

Sinds enkele weken is mijn computer erg traag tijdens het switchen van de ene naar de andere taak. Ook na elke klik in de Verkenner of Explorer heeft het systeem een paar seconden nodig voordat actie wordt ondernomen. Het is op dat moment niet zo dat de schijf begint te ratelen, het lijkt meer alsof ie gewoon even pauze neemt voordat ie het commando uitvoert. Schermen bevriezen en een paar seconden (5-15 sec.) later is er pas weer iets aanklikbaar of zichtbaar.
Op sommige momenten, en vooral ook binnen dezelfde applicatie, presteert het systeem verder prima.

Ik heb Windows XP-SP2 al helemaal opnieuw geinstalleerd, maar zonder resultaat. Er bevindt zich, voor zover dat met zekerheid te zeggen is, geen SpyWare of virus op het systeem. Controle met AdAware en McAfee.

Ik heb geen flauw idee wat het probleem kan zijn, kan iemand mij a.u.b. helpen?
Alvast bedankt!

_____
Hieronder volgt nog wat systeeminfo...

Computer, AMD Athlon 2400+, 512 MB, Asus Radeon 9600XT.

Systeemprocessen:
==============
wmiprvse.exe
mcvsftnsn.exe
msnmsgr.exe
alg.exe
SMAgent.exe
mcvsrte.exe
Apache.exe
McShield.exe
ctfmon.exe
spoolsv.exe
McVSEscn.exe
mcagent.exe
mcvsshld.exe
MXOALDR.EXE
atiptaxx.exe
ati2evxx.exe
ati2evxx.exe
lsass.exe
services.exe
winlogon.exe
csrss.exe
smss.exe
Apache.exe
System
Niet-actieve systeemprocessen

Opgelost!

Ik heb eindelijk ontdekt wat de veroorzaker van de traagheid is :-D
Het is een audio-stuurprogramma!

Bij elke klik in de Verkenner en IE wordt er immers een standaard geluidje afgespeeld... daar moest XP ineens erg lang over nadenken en ging pas verder met uitvoeren als het geluidje was afgespeeld.

Ik heb enkele audiodrivers verwijderd en nu draait de PC weer als een geile filipijnse ;-)

Bedankt voor jullie hulp, vooral GSM...

uiteindelijk zat het dus heel ergens anders, maar dat weet je nooit...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan