Windows ernstige fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

annee88

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 sep 2008
Hoi,

Ik heb even een vraagje en hoop dat er hier iemand is die me kan helpen.. Sinds kort doet m'n laptop raar. Ik krijg soms ineens een blauwe beeldscherm met een tekst dat er een ernstige fout is opgetreden. Dan start m'n laptop opnieuw op en soms gaat ie gewoon uit. Als ik um dan weer aan zet dan krijg ik de melding dat windows is herstelt van een ernstige fout.

Dit is het logje:

C:\DOCUME~1\ANNEVA~1\LOCALS~1\Temp\WER7d62.dir00\Mini092408-01.dmp
C:\DOCUME~1\ANNEVA~1\LOCALS~1\Temp\WER7d62.dir00\sysdata.xml

Ik heb een virusscan gedaan maar niks gevonden.. Verder heb ik echt geen verstand van dit soort dingen hehe..

Dus wie o wie kan mij helpen?!

Hoe warm wordt de laptop? Hoe hard draait de fan?

Wauw, wat een super snelle reactie! :thumb:

Uhm hij wordt wel heel warm ja.. eigenlijk echt heet hehe. En hij maakt veel geluid..

Dan zou ik maar eens beginnen met ontstoffen van de koeling / fan.
Dus de fan van de kast en van de cpu.
Soms moet de laptop daar voor uit elkaar.

Een stofzuiger doet wonderen, maar elt wel, dat de fan dan stilstaat en niet als een gek gaat draaien door de luchtstroom van de stofzuiger (dynamo werking).
Tegenhouden met een schroevendraaier ofzo.

Tnx, dat ga ik dan zeker proberen. Maarehm, ik durf het bijna niet te vragen haha, wat is cpu? :confused:

Aah oke, dankje!

Ik ga um morgen meteen even afstoffen.. ben benieuwd. Nu houdt ie 't opeens wel lang vol.. *klopt af*

Bedankt voor jullie hulp! :)

Ik zal nog even laten weten of 't heeft gewerkt...

Hoi,

Wat ook nooit even kwaad kan is hetvolgende:

1. Ga naar Deze Computer > dan rechtermuisknop op Station C > dan onderin
Eigenschappen > dan bovenin Tabblad Extra > dan kiezen voor Nu controleren en
daarbij alle twee de vierkantjes aanvinken en starten.

En dit:

2. Ga naar Deze Computer > dan rechtermuisknop op Station C > dan onderin
Eigenschappen > dan bovenin Tabblad Extra > dan kiezen voor NU defragmenteren >
dan onderin klikken op Defragmenteren. Kan even duren voor dat ie klaar is hoor.

Sukses , Ed :)

Wat wel eens vergeten wordt met laptops is dat een accu niet het eeuwige leven heeft.
In een laptop zit een laadgedeelte om de accu op te laden.
Is zo'n accu nu slecht aan het worden, zal de lader wat meer warmte produceren om deze accu op te laden.
Zit dit laadgedeelte nu dicht in de buurt van onderdelen die temperatuurgevoelig zijn, zoals de processor, zal de temperatuur van deze onderdelen onnodig warmer worden.
Zit er tevens nogal wat stof op de coolers, kan het systeem onstabiel raken en foutmeldingen gaan geven.

Daarom mijn advies, haal de accu er eens uit en draai een poosje alleen op de voedingsadapter en kijk of deze foutmeldingen blijven komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan