Ik werk al een sinds de beta met windows 7 en heb wel wat kennis van computers, Meestal kan ik mijn problemen zelf wel oplossen of met een beetje gegoogle. Nu heb k een probleem waar ik niet kan uitkomen.
Ik weet niet precies wanneer het is gebeurt. Windows explorer genereert thumbnails voor alles behalve video bestanden (avi, mp4, wmv enz.)
Voor audio en afbeeldingen en al het andere doet hij het wel gewoon.
Ik denk dus dat het probleem met de codec of met windows media player is maar dat weet ik niet zeker.
Voor de duidelijkheid: In een map die ik bij video bestanden dus NIET een thumbnail van een moment uit de film (zoals standaard) maar gewoon dat standaard shell icoontje. Dit irriteerd mij heel erg omdat ik gewend ben aan de momentopname als thumbnail.
Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben.
Overigens geeft hij ook geen info meer weer over het bestand zoals fps, bitrate. Ik doe er een screenshot bij.
Ik heb het volgende geprobeert:
1. In folderopties de icoon ipv thumb functie uitschakelen/inschakelen
2. Via disk cleanup de cache van thumbs leeg gemaakt.
3. Een registersleutel van een sevenforums tutorial toegepast
4. Het standaard programma voor het openen van video bestanden van windows media player naar vlc player>Windows media player classic gewijzigt en dan weer terug.
5. De codec pack (klite Full) opnieuw geinstalleerd met de optie om thumbs te genereren aangevinkt.
6. Explorer.exe hersteld en gecontroleerd op fouten.
Als iemand me kan helpen zou ik het op prijs stellen.

Ik weet niet precies wanneer het is gebeurt. Windows explorer genereert thumbnails voor alles behalve video bestanden (avi, mp4, wmv enz.)
Voor audio en afbeeldingen en al het andere doet hij het wel gewoon.
Ik denk dus dat het probleem met de codec of met windows media player is maar dat weet ik niet zeker.
Voor de duidelijkheid: In een map die ik bij video bestanden dus NIET een thumbnail van een moment uit de film (zoals standaard) maar gewoon dat standaard shell icoontje. Dit irriteerd mij heel erg omdat ik gewend ben aan de momentopname als thumbnail.
Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben.
Overigens geeft hij ook geen info meer weer over het bestand zoals fps, bitrate. Ik doe er een screenshot bij.
Ik heb het volgende geprobeert:
1. In folderopties de icoon ipv thumb functie uitschakelen/inschakelen
2. Via disk cleanup de cache van thumbs leeg gemaakt.
3. Een registersleutel van een sevenforums tutorial toegepast
4. Het standaard programma voor het openen van video bestanden van windows media player naar vlc player>Windows media player classic gewijzigt en dan weer terug.
5. De codec pack (klite Full) opnieuw geinstalleerd met de optie om thumbs te genereren aangevinkt.
6. Explorer.exe hersteld en gecontroleerd op fouten.
Als iemand me kan helpen zou ik het op prijs stellen.

Laatst bewerkt: