windows explorer loopt vast bij openen van filmbestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnoksonsteel

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2011
Mijn pc, (windows XP) loopt vast wanneer ik een map probeer te openen met explorer, waarin filmbestanden zijn opgeslagen.
Ik kan wel video bekijken op internet, of via dvd. Ook filmbestanden op mijn camera kan ik gewoon afspelen via quicktime of VLC mediaplayer, maar als ik het via windows explorer probeer loopt het zaakje direkt vast. Zelfs al voordat de betreffende map echt in beeld is gekomen.... Er hebben verschillende mensen naar gekeken maar niemand weet de oplossiing. Behalve het opnieuw instaleren van XP..
Ook windows moviemaker werkt daardoor niet.
Hopelijk kan iemand me er mee helpen.

vriendelijke groet,

arno

Stop windows cd der in..ga in Repartie modus...Delete explorer.exe uit volgensmij c:\windows dan expand je explorer.exe weer vanuit de cd naar c:\windows (volgnemsij)expand drive:\EXPLORER.EX_ c:\windows

en dna ff proberen

Groeten Mieremet

dank voor je tip. Ik had het vermoeden dat dit zo zou kunnen maar iedereen die ik vroeg vertelde me dat dit niet kan...
Ik ga het dit weekend uitproberen en hopen dat ik de zaak niet verder verpruts. :)

ik heb ook een keer zoiets gehad, toen stonden er 2 bestanden in die de map lieten vast lopen. ik heb deze bestanden met geluk kunnen verwijderen, net voordat explorer vast liep

Ik heb na veel zoeken een instalatie cd gevonden maar daarvan zegt mijn pc dat het een verouderde versie is.. Als ik die wens te gebruiken moet ik toch alles her-instaleren....:shocked:
ik heb 2 pc's , een oude die ik niet meer gebruik en de huidige, dus er zou nog ergens anders een nieuwere versie moeten liggen maar die heb ik nog niet teruggevonden...
Misschien nog andere tips?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan