Windows Explorer loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

NitNit

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 mei 2005
Berichten
2
Heb een NEC met AMD Athlon 900 en windows 98SE. Heeft altijd prima gewerkt maar nu is de explorer (verkenner ) zeer traag en loopt de explorer (en het hele systeem) vaak vast. Bij het aanroepen van de explorer duurt het soms 2 minuten, dan komen lamgzaam steeds meer folders op de C-schijf te voorschijn. Is eenmaal alles getoond, dan kan ik er vlot doorheen bladeren. Maar soms wil dit ook niet.
Ook vanuit andere lokaties ("uitvoeren" bv) loopt de PC bij bladeren vast.
Ik heb nu wel het idee dat het zou kunnen samenhangen met een "niet bestaande D, E en F schijf"?
CD en DVD zijn Q en R. Bij opstarten zie ik na deze drives ook een opmerking over een D, E en F voorbij komen, die ik volgens mij helemaal niet heb.
Onder DOS geprobbeerd. Change naar D geeft dan wel D:\ te zien en staat dan vast.
Ik heb nu nhet idee dat de PC op deze niet bestaande schijven vastloopt omdat ie ze niet kan vinden,maar ze op de een of andere manier wel denkt te hebben.
Kan dit en waar zit dit dan?
 
Welkom op HelpMij NitNit !

Dat klinkt voor 99% als spyware.
Kijk eens in dit topic en volg de instructies aldaar.

Je wordt doorverwezen naar het AntiSpywareOffensief (aso) en daar helpen ze je met verwijderen van je spyware.
 
Helaas nog niet opgelost. Heb de raad opgevolgd en ben naar het AntiSpywareOffensief gegaan. Dit heb ik net afgerond (has gezien de explorer problemen moeite om de programma's op de PC te krijgen (deze berichten doe ik via een andere pc).
Op dit moment komt de explorer helemaal niet meer te voorschijn.
Onder SAVEMode heeft ie dit probleem niet.

:confused:
 
Ik denk dat je met een anti virus cd van norton
je computer op moet starten.
Zodat norton je computer scant en virussen en spyware
verwijderd voordat windows opstart.

of kan je anders niet in de safe mode explorer herstellen ,
bij software verwijderen/herstellen heb je dat al
geprobeerd?
 
Halo NitNit,

Voorgaande antwoorden zeggen mij ook niets. Ongetwijfeld gegeven met de beste bedoelingen.

Zelf heb ik met WI98SE sinds twee weken ook problemen met de IE, en mijn vader ook al, vanaf afgelopen maandag. Ik dacht eerst aan een virus dat mijn virusscanner was ontgaan, maar ook diverse online-scanners vinden niets en er is ook geen info van bekende rondwarende virussen die dit met IE doet.

Daarom denk ik dat het een 'grapje' van MicroSoft is, een poging om 98 en 98SE gebruikers te dwingen naar het slechtere XP over te gaan.
Om dit bericht te kunnen schrijven, of eigenlijk om hulp te zoeken bij help.mij, heb ik netscape 8 gedownload en ge-installeerd. Want IE laat bij mij alleen nog sites zonder noodzaak van plug-ins toe.

Zowel HijackThis als AdAware geven geen nieuwe afwijkingen aan, dus spyware lijkt me onwaarschijnlijk.

Vervelend is het wel. Dus misschien kan iemand die er echt verstand van heeft een oplossing aanreiken? Het lijkt erop dat MS in een update een blokkade heeft gezet, die verder gebruik onmogelijk maakt.

Hoopvol op een zinnig antwoord,

Ron
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan