Windows Explorer (niet IE) blijft crashen. En heb zelf geen CD.

Status
Niet open voor verdere reacties.

BasBijleveld

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2012
Heb een nieuwe laptop en heb een software probleem. De Windows Explorer (in Nederland Verkenner) die blijft crashen. Voordat ik verder schrijf, ik heb het niet over Internet Explorer, dat werkt perfect.
Bijna elke keer als ik een map open dan crasht Windows Explorer, soms blijft hij dat ook continu herhalen.

Ik heb geen reparatie partitie op de laptop, rec overy naar oude punten lost het niet op. Bij de laptop was geen CD meegeleverd. Bij oude Windows versies weet ik dat ik gewoon de CD erin gooide en repareren kies en dan werkt alles weer.

Ik heb geprobbeerd Control Panel - All Control Panel Items - Troubleshooting,
Fix problems with Windows Update - niet mee opgelost (Troubleshoot coudln't identify problem)
Check for performanc issue - niet mee opgelost (kijkt alleen naar wat je niet wilt starten met opstart)

Als ik ga naar advanced recovery method, dan geeft hij twee opties aan, recovery en reinstall, die laatste moet je de CD voor hebben en die zit er dus niet bijgeleverd.

Nu was er een topic op deze website waar je een CD kan downloaden maar dan kom ik op een betaalsite uit. Daar heb ik sowieso principiele bezwaren tegen omdat ik een nieuwe laptop met legale Windows 7 heb gekocht maar dan nog, als ik het doe moet hij ook nog maar goed zijn.

Versie is trouwens Windows 7 Home Premium SP1, 64 Bit

Heb echt al een en ander geprobeerd maar kom er niet uit. Ik denk zelf dat ik gewoon een CD nodig heb en een repair moet uitvoeren of desnoods reinstall maar hoe kom ik aan zo'n CD of image ervan?
Op internet al van alles geprobeerd maar kom alleen malifide rommel tegen, tenminste zo oogt het.
Iemand enig idee wat ik kan doen?

wellicht is een bestand op de harde schijf corrupt geraakt
doe eens een schijfcontrole (start cmd, en type daar "chkdsk c: /r /f")
wellicht geeft hij een melding om te scannen bij het opstarten, geef aan dat het goed is en herstart.
Een andere controle die je daarna kan doen:
sfc /scannow
dit laatste controleert de integriteit van de windows bestanden.

TheLizard zei:
doe eens een schijfcontrole (start cmd, en type daar "chkdsk c: /r /f")
wellicht geeft hij een melding om te scannen bij het opstarten, geef aan dat het goed is en herstart.
Een andere controle die je daarna kan doen:
sfc /scannow
dit laatste controleert de integriteit van de windows bestanden.​
Beetje netter: Start, Bureau accessoires, Opdrachtprompt (Commandprompt), typ: chkdsk c: /f /r /x (+ Enter uiteraard)
Op de vraag Plannen bij de volgende herstart: Typ "J", van Ja. (Of: "Y", van "Yes".)

Maar dat terzijde:

sfc /scannow werkt alleen als de originele installatie-bestanden al aanwezig zijn (CD/DvD of Herstel Partitie).

Dus een Windows Home Premium 64bit installatie DvD moet al in de speler zitten voor je sfc /scannow in de Opdrachtprompt in typt!

Als je die niet hebt kan je die gewoon van iemand lenen, maakt niet uit of het de OEM- of de Verkoop-versie is, enige voorwaarden zijn dat de versie & de taal gelijk aan de geinstalleerde Windows is.
Zo te zien aan je bericht dus Engels (English).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan