Bron & credits: http://www.davidmoore.info/blog/200...anagement-studio-ie-and-team-explorer-errors/
Problemen:
• Als u probeert een map te openen in Windows Verkenner opent de map in een nieuw venster, zelfs als "Open elke map in hetzelfde venster" is geselecteerd in Mapopties.
• Sommige koppelingen in Internet Explorer worden niet correct geopend.
Uitleg:
Ik ben niet zeker van de exacte details, maar dit is wat ik denk dat ik heb gevonden. Misschien dat iemand die bij Microsoft werkt dit kan corrigeren of uitbreiden op dit punt.
Voorheen werd actxprxy.dll (ActiveX Interface marshaling Library) gebruikt als de proxy voor een veelheid van systeem interfaces, zoals IShellFolder en IServiceProvider.
In Windows 7 (en waarschijnlijk ook in Vista), is de GUID van deze bibliotheek is veranderd van {B8DA6310-E19B-11D0-933C-00A0C90DCAA9} te {C90250F3-4D7D-4991-9B69-A5C5BC1C2AE6}.
Ten tweede is er ook een nieuwe Proxy / Stub provider te vinden in ieproxy.dll van Internet Explorer (IE ActiveX Interface marshaling Library). Sommige interfaces die eerder actxprxy.dll gebruikten zijn nu geregistreerd om ieproxy.dll gebruiken.
Nu proberen diverse problematische software (zoals Vault 3.x) actxproxy te registreren met behulp van de oude GUID, en voor interfaces nu proxied door ieproxy.dll.
Oplossing 1:
U moet regsvr32 gebruiken om de twee proxy DLL's opnieuw te registreren, en dan herstarten.
U kunt de onderstaande batch-bestand te gebruiken om dit te doen. U moet dit batchbestand met beheerdersrechten draaien (klik met de rechtermuisknop op het bestand en kies Als administrator uitvoeren):
Als u het batch-bestand niet als beheerder uitvoert, zal u een foutmelding krijgen zoals afgebeeld:
Code:
@echo off
:: 32 bit en 64 bit
IF EXIST "%SystemRoot%\System32\actxprxy.dll" "%SystemRoot%\System32\regsvr32.exe" "%SystemRoot\%System32\actxprxy.dll"
IF EXIST "%ProgramFiles%\Internet Explorer\ieproxy.dll" "%SystemRoot%\System32\regsvr32.exe" "%ProgramFiles%\Internet Explorer\ieproxy.dll"
:: 64 bit only (32bit on 64 bit)
IF EXIST "%WinDir%\SysWOW64\actxprxy.dll" "%WinDir%\SysWOW64\regsvr32.exe" "%WinDir%\SysWOW64\actxprxy.dll"
IF EXIST "%ProgramFiles(x86)%\Internet Explorer\ieproxy.dll" "%WinDir%\SysWOW64\regsvr32.exe" "%ProgramFiles(x86)%\Internet Explorer\ieproxy.dll"
pause