windows explorer slurpt cpu

Status
Niet open voor verdere reacties.

martin van de mortel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Mijnzoon heeft op zijn cpm[uter een probleem met windows explorer (dus niet internet explorer)
Die gebruikt reegelmatig 100% cpu en tja dan loopt de rest vast.
Heeft al gescand op spyware - housecall gedraaid - hitpman pro gedraaid, kortom de hele rattaplan maar geen succes.

Iemand een idee wat hij nog kan doen?
alvast heel erg bedankt.

Hitman Pro zou ik verwijderen. Om deze reden. Vervolgens zou ik de Schijfopruiming van Windows XP uitvoeren, daarna de Defragmentatie en tot slot de Schijfcontrole met de twee opties aangevinkt, bestandsysteem controleren en beschadigde sectoren zoeken en repareren.

NB: hoeveel vrije ruimte is er nog op de harde schijf(ven)?

IK scan niet met hitmanpro, er komen nog steeds nieuwe versie uit.
de problemen met hitmanpro bij foute de backup van dit bestand niet terug kan zetten

Laatst bewerkt:
Ik zou Spybot - Search & Destroy gebruiken, werkt altijd goed.

Bedoel je nu eigenlijk het proces explorer.exe (je taakbalk, windows verkenner enz) of bijv internet explorer (iexplore.exe).

Bij explorer.exe weet ik voor 99% zeker dat het spyware is, ik heb het zelf ok gehad. Anders misschien te weinig intern geheugen of te weing schijfruimte?

bedankt voor de reacties.

Nee het is niet IE explorer (zie startpost) en ik denk niet dat het spyware is.

Ik heb niet gekeken hoe het zit met dat intern geheugen en de schijfruimte. Zal ik vanavond eens doen.

Mijn zoon had het er al over om eens een clean install te doen. Kan natuurlijk zeker gen kwaad na 2 jaar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan