Windows Firewall is na herstart uitgeschakeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

SRNA513006

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2007
Sinds kort maak ik gebruik van een nieuwe Acer TravelMate laptop waarop XP PRO SP2 is voorgeinstalleerd. Standaard was op deze laptop ook de 90 dagen Trial version Symantec Norton Protection Center voorgeïnstalleerd.
Binnen deze applicatie was ook een Firewall van Symantec opengesteld.
Nadat ik Symantec Norton Protection Center volledig had gedeïnstalleerd, mijn eigen Norton virusscanner had geïnstalleerd en de Windows Firewall via Windows Beveiligingscentrum had aangezet functioneerde alles perfect.
Nu constateer ik echter een probleem waar ik geen raad op weet.
Als ik mijn laptop re-boot of uit de Stand-by stand haal staat de Windos Firewall op 'uitgeschakeld'.
Als ik de Windos Firewall via Windows Beveiligingscentrum weer in schakel blijft dit zo totdat ik de laptop uit schakel of in Stand-by zet.
Daarna staat de firewall weer op 'uitgeschakeld'.
Herkent iemand dit probleem en hoe kan ik bewerkstelligen dat de firewall na een herstart ingeschakeld blijft.
Jürgen

Nog even een aanvulling op het probleem.
De Windows Firewall staat ook uit nadat ik de laptop weer uit de 'Slaapstand' heb gehaald.
Ook dan is het rode wapenschildje weer zichtbaar maar kan de firewall daarna gewoon weer handmatig aanzetten.
Gelet op het minimale aantal reacties lijkt het nu erop dat ik de enige ben met dit probleem.
Jürgen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan