Windows Firewall openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaVaRiOuS

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2008
Wanneer ik de Windows Firewall wil openen op een SBS server krijg ik de volgende melding:

windows firewall kan niet worden uitgevoerd omdat er een ander programma of service wordt uitgevoerd die mogelijk het onderdeel voor netwerkadresomzetting (Ipnat.sys) gebruikt.

Ik heb al op technet en google gezocht maar kan hier totaal geen antwoord op vinden waardoor dit veroorzaakt zou kunnen worden.

Iemand hier misschien een idee/oplossing?

Dat is normaal als je RRAS gebruikt (Routing and Remote Access Server, ook wel Routering en RAS genoemd).
Kijk na of je een 'configuratie' daarvan ziet staan in:
Start -> Uitvoeren -> RRASMGMT.MSC
Staat daar je server genoemd met een 'groen pijltje naar boven' links ervan, dan zul je RRAS ingeschakeld hebben.
Firewall regels zul je dáár moeten instellen op de verschillende netwerkverbindingen ("Filters voor inkomend verkeer" en "Filters voor uitgaand verkeer"), en dus niet via de Windows Firewall-instellingen (firewall.cpl)

Je kunt natuurlijk ook RRAS uitschakelen, maar dan ben je wel de configuratie ervan kwijt. Zodra je dat gedaan zou hebben, dan kun je de Windows Firewall weer inschakelen (services.msc) en configureren (firewall.cpl)

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan