Windows Firewall steeds uitgeschakeld

• Onderwerp starter Onderwerp starter osi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

osi

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2006
Na een schoonmaakbeurt (CCleaner, Startmenu, 1 firewall ipv 2) is mijn computer zeer traag geworden.
De harde schijf staat voortdurend te ratelen en SpyBot en AdAware zijn niet meer te laden. Kapersky kreeg ik niet geïnstalleerd. De enige scan die wel lukte is Malwarebytes' Anti-Malware en die gaf alleen dit aan (plus wat cookies):

<HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{b64f4a7c-97c9-11da-8bde-f66bad1e3f3a} (Rogue.WinAntiVirus) -> Quarantined and deleted successfully.>

Die Rogue heb ik verwijderd, PC opnieuw gestart. Ook dat hielp helaas niet.

Ten einde raad heb ik Systeemherstel uitgevoerd maar dat leverde niets op. Alles gaat extreem traag. Bij Taakbeheer, Prestaties blijkt dat de processor vrijwel continu voor 100% belast is.
IE start zeer traag en onvolledig en loopt 9 van de 10 keer vast.

Verder blijkt dat de Windows Firewall steeds uitgeschakeld wordt.
Dat kan de oorzaak van de ellende zijn want ik heb bij de schoonmaakbeurt mijn Kerio firewall ge-deìnstalleerd, niet wetend dat ik door het `automatisch` uitschakelen van de Windows firewall misschien helemaal geen bescherming meer had. Na Systeemherstel was Kerio vanzelf weer geìnstalleerd en dat laat ik nu maar even zo..

Ik zal wel iets verkeerd gedaan hebben maar de vraag is: wat?
Kunt u mij helpen? Hieronder volgt mijn Hijack log.

Alvast zeer bedankt!
Groeten,
osi

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 22:25:01, on 13-10-2009
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16850)
Boot mode: Normal

Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Osi,

Ga eens naar Start-->uitvoeren-->MSconfig
Hier heb je de tabbladen Opstarten en Services...
Zeer waarschijnlijk wordt er iets opgestart wat je PC zeeer traag maakt.

Wat je kunt doen, is veel onnodige processen uitzetten (vinkjes weghalen)
Wees er wel voorzicht mee, als je er geen ervaring mee hebt, maak dan even een printscreen zodat we het kunnen beijken.

Weetje... ik ben personelijk helemaal geen fan van al die kleine Malware progammatjes... Ze maken mee vrot dan ze maken.

Deinstalleer het eens en download gewoon AVG. Laat hem een volledige scan doen.

Je had het over ¨100% CPU gebruik¨. Bij welke processen gebruikt hij het meest? eventueel een screentje???

Succes ermee!

Hoe kom je hier nu weer bij???
:) Zoals ik al zei ben ik er personelijk geen fan van.

Dat ze meer vrot maken is wat overdreven natuurlijk..:p

maar..

Wanneer installeer je dat soort progjes....?
Als je PC voor je gevoel boordevol virus/spy zit.

Ik heb al een paar keer nare ervaringen gehad met dit soort programmatjes(dat de pc´s helemaal gingen flippen etc.), Ze maken je pc nog trager op het moment dat de PC het al zwaar heeft (vooral als het virus veel geheugen gebruikt, zoals mss nu het geval is). Ik ben van mening dat je dan beter andere handelingen kunt doen.

Die programmatjes in HitmanPro starten en scannen bijvoorbeeld ook volledig automatisch, deze scans zijn soms moeilijk te stoppen.

Uiteraard ben jij het hier niet mee eens:D

Hallo Helpmijtoch en Mr.Music,

Dank voor jullie reacties. Zoals je op bijgaand plaatje kunt zien heb ik in msconfig al weinig aangevinkt staan. Ik had de meesten bij de genoemde schoonmaakbeurt al uitgevinkt.
Van AVG ben ik afgestapt ten gunste van Avast. Heb daarom een scan gedaan met Avast maar die bracht niets aan het licht. Programma's downloaden en uit voeren lukt momenteel niet of nauwelijks. Superantispyware leek al tijdens het downladen te gaan scannen, verdween toen v.h. scherm en is nergens meer te vinden..
Direct na het opstarten van de PC lijkt alles vlot te draaien maar zodra er 2 of meer schermen open zijn begint de harde schijf te ratelen. In Taakbeheer, Processen staat dan in de kolom CPU achter Adaware 99 (!) terwijl ik dat programma nu niet eens op kan starten.. Ra, ra. Achter alle andere processen staat 00. Alles gaat dan uiterst traag. Zo ben ik bv een uur bezig geweest met het op z'n plaats krijgen van de bijgaande afbeeldingen.
Verder blijkt na het opstarten van de PC de Windows Firewall nog steeds uitgeschakeld te zijn.
Hopelijk hebben jullie nog meer suggesties. Alvast bedankt!

osi

Bijlagen

• Screen msconfig.jpg
    Screen msconfig.jpg
    48,3 KB · Weergaven: 97
  • Taakbeheer 1.JPG
    Taakbeheer 1.JPG
    50 KB · Weergaven: 99
Die programmatjes in HitmanPro starten en scannen bijvoorbeeld ook volledig automatisch, deze scans zijn soms moeilijk te stoppen.
Dan noem je ook wel wat op Hitman pro:rolleyes:, als je de programma's apart gebruikt heb je gewoon controle over wat er gebeurt.

Dan noem je ook wel wat op Hitman pro:rolleyes:, als je de programma's apart gebruikt heb je gewoon controle over wat er gebeurt.
Oke dankje voor de correctie......

Misschien weet jij dan wel een oplossing voor het probleem:rolleyes:

Oke dankje voor de correctie......

Misschien weet jij dan wel een oplossing voor het probleem:rolleyes:

Hallo,
Mijn PC start na alle raadgevingen nu wel sneller op tot aan de keuze voor het Bureaublad.
Zodra die keuze gemaakt is begint de harde schijf te ratelen en dat duurt ca. 3 minuten. Gedurende die periode is er eigenlijk niets met de PC te doen. Waar dat ratelen vandaan komt weet ik niet. Het lijkt erop of Avast (iedere keer wéér) alle bestanden scant, maar zeker weet ik dat niet en ook niet hoe en waar ik dat uit kan schakelen. Voorheen had ik met Avast totaal geen problemen. Werkte meteen en opstart was snel.
Momenteel heb ik van Avast alleen Internet Mail en Standaard Shield ingeschakeld. Is dat voldoende?
Daarnaast draait er de Kerio firewall. De Windows firewall schakelt zich nog steeds uit bij het opstarten. Wat kan ik het beste doen om van die lange wachttijd af te komen maar toch een redelijke beveilging te houden?
Alvast bedankt,
osi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan