Windows Firewall

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wim1960

Meubilair
Lid geworden
25 dec 2001
Eén van de pc's hier was origineel voorzien van W XP met SP2. De firewall staat altijd uit omdat het netwerk waarin de computer staat beveiligd is.

Als je in het cofiguratiescherm Windows Firewall opent wordt ook keurig aangegeven dat hij is uitgeschakeld.

Als je in het cinfiguratiescherm Beveiligingscentrum opent staat daar echter dat de firewall is ingeschakeld.

Vandaag probeerde mijn zoon de update van World of Warcraft binnen te halen. Hij kreeg de melding dat het langer ging duren omdat ie achter een firewall zat.

Waarschijnlijk staat er dus toch ergens iets niet goed. Ik zou echter niet weten wat. Wie weet raad. Alvast bedankt voor de tips.

Je moet de service uitschakelen.

Start/Component Services/Services.

Ook zul je het af en toe moeten controleren want ik heb al meermalen ontdekt dat het weer op de een of andere manier gewijzigd wordt.

Geplaatst door Wim1960
De firewall staat altijd uit omdat het netwerk waarin de computer staat beveiligd is.
Je geeft hier al aan dat pc onderdeel is van een netwerk welke beveiligt is.
Wat zorgt voor deze beveiliging?
Wie is de poortwachter om het zo maar even te zeggen?

Elisa, bij Start zie ik geen component servises staan. Als ik zoek op coponent vind ik wel wat maar wat moet ik precies doen dan?

Admin_Frisian, Er dient hier één pc als server met o.a. internet. Hierop staat een firewall aan. Die beschermt ook de rest.

Dan zal de firewall van de pc die toegang heeft tot het internet de update van spel min of meer belemmeren, denk ik.
Ik heb verder geen ervaring met de netwerk opstelling die jij hanteert, normaal gesproken forward je de poorten van je router om een goede verbinding tot stand te brengen.

Je zult denk ik de firewall van je "internet pc" moeten configureren.

dat denk ik niet. eenandere pc in het netwerk (ook XP en zonder SP2) heeft er geen last van.

Die geeft ook niet aan dat de firewall aan staat. Het is volgens mij echt een probleem van de firewall op die ene pc. Het spel loopt overigens perfect, alleen de update deed wat moeilijk en duurde dus lang.

Elisa, bij Start zie ik geen component servises staan. Als ik zoek op coponent vind ik wel wat maar wat moet ik precies doen dan?
Dan heb je je pc anders ingericht.
Doe het dan zo: start/configuratie/systeembeheer/component services/services

Je ziet daar een lijst met alle services.
Je hebt service-center en windows firewal.

Ook die kom ik niet tegen.

Ik kom wek in een componen service, daar kan ik ook firewall en internet delen wel uitzetten, maar dan werkt het netwerk niet goed meer.

Dan bedoel je wel de goede. Comp.service laat alleen maar een map computers zien.
Heb je wel Service center uitgeschakeld?
Wat betreft Windows firewall. Ik heb em uit en voor wat ik doe (rommel overschuiven via de netwerkmappen) maakt het niets uit.

In ieder geval zou ik de Windows firewall altijd uitzetten op het moment dat je problemen hebt met downloaden.

Hoe ik het service center uit moet schakelen kan ik juist niet vinden. Als je dat aan kan geven zou ik heel blij zijn.

Hierbij een screentje.

Sorry, ik zie nu pas dat ik het over service center had.
Het is security center. Daarom kon je niets vinden.

Laatst bewerkt:
Ik kijk er morge ff naar. Bedankt Elisa.

Die kan ik gewoon zonder problemen uitzetten?

Ja. Heb je ook dat security center niet meer in je tray.

Net zo plotseling als de problemen verschenen, zijn ze ook weer verdwenen. Ik heb soms het idee dat ik iets van computers begrijp, maar regelmatig zijn ze ook heel onvoorspelbaar.

Bedankt voor de hulp.

Je computer niet, het is Windows die dan nukken heeft :D In ieder geval ben je er weer van af.!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan