windows Firewall

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker57

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2006
Berichten
142
Windows Firewall met geavanceerde beveiliging:
Je kan hier van alles selecteren.

Stel je hebt een regel, regels voor binnenkomend verkeer "Java(TM) Platform"

Nu is mijn vraag, je wilt dat hetgene wat op de regel vermeld staat, geen toegang meer heeft. Dus geblokkeerd wordt door je firewall. Dat als je op een website komt die er gebruik van maakt, dat dit niet mogelijk is.

Wat doe ik nu? Mij is verteld door de "computerdeskundige": Dan zet je hem op Toestaan en regel Uitgeschakeld.
Dit lijkt mij gek.

Het in- of uitschakelen: is dit van de firewall op die regel, of is dit van de bewerking die die regel doet? Dus als ik het zet op "Inschakelen regel" is dan de firewall juist wel ingeschakeld op deze regel?

Wat is de meest blokkerende manier?
 
Begrijp ik het zo goed?


*Er wil een binnenkomende verbinding plaatsvinden.
1 Firewall: Binnenkomende verbindingen die niet met een regel overeenkomen worden geblokkeerd.

* Komt de verbinding met een regel overeen?
2a Ja: deze regel is ingeschakeld -> ga naar 3
2b Ja: deze regel is uitgeschakeld -> komt niet met een regel overeen dus blokkeren.
2c Nee: komt niet met een regel overeen dus blokkeren.

* 3: Wat staat er bij bewerking?
3a Blokkeren: dus de verbinding wordt geblokkeerd.
3c Toestaan: de verbinding wordt toegestaan.

En als je een regel verwijderd, wordt er gekeken naar de algemene instellingen (dus meestal standaard blokkeren)?
En is zo'n regel nou een poort, of is het openen / sluiten van poorten weer iets anders?

En dan houdt "blokkeren van een verbinding" in dat er dus geen verbinding wordt gemaakt (a.k.a. veiliger)

Nog een laatste vraag: wat is de volgorde?
- Netwerk firewall instellingen
- Regels
- Algemene instellingen per profiel
Dus: wat er staat bij een "regel" heeft voorrang op de algemene instellingen van de firewall? Maar die regels slaan helemaal nergens op als de netwerk firewall staat op alles blokkeren incl de lijst met toegestane programma's?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan