Windows Foto's schiet vaak terug naar eerste foto

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aar
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Aar

Inventaris
Lid geworden
3 aug 2014
Besturingssysteem
Windows 11 en diverse Linux-soorten
Office versie
Office 365
Het valt mij op de Windows Foto app bij het openen van een foto opeens zomaar na 5 tot 10 seconden overswitched naar de eerste foto in de map.
Is dit een bekende issue? Voor zover ik weet zijn het lokale foto's die niet in OneDrive staan, maar misschien gebeurt het ook met foto's uit OneDrive.

Ik heb bij de app instellingen van Windows al de boel gereset, en hersteld, maar nog steeds opent hij spontaan opeens de eerste foto. Ook de truukjes met DISM en sfc heb ik al uitgevoerd, maar dat helpt niet. Dacht ik al, omdat het geen systeemcorruptie is, maar een bug in deze app.

Behoorlijk hinderlijk. Ik zou bijna heimwee krijgen naar de oude photo viewer.

Dit schijnt te werken:
Start by doing a reset of the Photos application.

-Right-click on Windows start button
-Click on Apps.
-Click on Apps & features.
-Select the Microsoft Photos app from the list.
-Click the Advanced options link.
-Click the Reset button.
-Click the Reset button again to confirm.

This will solve both problems.

Also, check if Windows has any updates to do and do them.
Select the Start button, and then go to Settings > Update & Security > Windows Update .
Bron: https://answers.microsoft.com/en-us...clicking/74f1a818-f563-4225-9230-ce6ac23890d8
Google is my friend.... ;)

Nog meer tips? Een reset van de app heeft niet geholpen.

Ik begrijp sowieso niet waarom je de Foto’s app gebruikt; er zijn zó veel betere (en gratis) apps beschikbaar. Alsof je liever een portable zwart-wit tv kijkt op een lossse antenne:).

Omdat er handige tools in zitten, zoals croppen, cutten etc..
Maar het feit dat hij terug springt is ergens een bugje ofzo, en ik wil eerst kijken of ik dit opgelost kan hebben.
Als iemand ideeën heeft.

Jouw advies komt een beetje over van:
Mijn ruitenwisser doet het niet. Antwoord: Koop maar een nieuwe auto.

Omdat er handige tools in zitten, zoals croppen, cutten etc.
En jij denkt dat die niet in de andere apps zitten? Think again :). En mijn advies is bepaald niet om een nieuwe auto te kopen als de asbak vol is. Niet dat dat niet mag of kan… Maar gebruik de beste spullen, als je de keuze hebt. Ik gebruik Foto’s dus echt nóóit. Ik vind het een bagger programma.

Think again: Misschien werken die juist wel niet handig, zoals ik wil?
Maar eerlijk gezegd vind ik dit niet de juiste insteek van meedenken.

Als iemand een idee heeft om dit recht te zetten, dan hoor ik het graag.
En anders is het uiterste een ander stuk software de oplossing, maar dat als laatste redmiddel.

Laatst bewerkt:
Het enige wat ik kan bedenken is dat de Foto App de afbeeldingen alvast in het virtuele geheugen aan het laden is maar misschien ook wel het fysieke geheugen en dat het dit moet opgeven maar het programma niet sluit. Het is dan de opdracht kwijt.

Heeft u het bij alle mappen? Staan er afwijkende bestandsnamen tussen? Is er een afbeelding bij die niet geopend kan worden en misschien nul bytes groot is of juist erg groot? Schijfcontrole met reparatie van het bestandsysteem kan wel eens wat opleveren. Hiervoor dan in verkenner naar het station gaan en bij Eigenschappen in het contextmenu op het tabblad Extra.

Vervolgens kan u proberen om het virtuele of schijfgeheugen te vernieuwen en maximaal even groot in te stellen als maximaal. Er kan een fout optreden bij het moeten uitbreiden er van. Start de computer in ieder geval helemaal opnieuw op, zonder slaapstand en zonder snel starten, waarbij programma's geopend blijven. U kan het virtuele geheugen voor de C: uitschakelen en na opnieuw opstarten weer inschakelen. Dit is weer van kracht na opnieuw opstarten.

Voor het zoeken naar bepaalde bestanden wordt de index gebruikt. De indexering service is daarvoor vaak op de achtergrond actief. Voor "thuis gebruik" is deze service niet nodig. Misschien mankeert het aan deze index, dat die niet gelezen kan worden. Schakel de Windows Search Service daarom eens uit en probeer na opnieuw opstarten nog eens. Ga hiervoor met Zoeken naar Services. In de lijst naar Windows Search en vervolgens uitschakelen.

De fotobestanden kunnen worden gekoppeld aan IrfanView. Hiervoor is ook de Nederlandse taal te downloaden. Via het instellingen menu van de Foto App (starten in het startmenu) kan u ook er voor kiezen om de vorige versie er van te downloaden.

Ik heb bij de app instellingen van Windows al de boel gereset, en hersteld, maar nog steeds opent hij spontaan opeens de eerste foto. Ook de truukjes met DISM en sfc heb ik al uitgevoerd, maar dat helpt niet. Dacht ik al, omdat het geen systeemcorruptie is, maar een bug in deze app.
Deze had je dus al gedaan:
1699602978515.png
Maar deze?
Open de app Instellingen.
Ga naar Personalisatie - Kleuren
Schakel de optie uit om automatisch een accentkleur te kiezen op de bureaubladachtergrond.
Test vervolgens of het probleem in Verkenner is opgelost.
Zo niet, hebt u uw bureaubladachtergrond ingesteld op diavoorstelling, zo ja, schakel dat dan uit en stel deze in op een statische afbeelding.

Ik heb helemaal geen diavoorstelling als achtergrond.
Ik ga eens kijken naar de tip m.b.t. de indexing service.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan