Windows fout melding 0x00007b

Status
Niet open voor verdere reacties.

hesselbhaanstra

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2014
Berichten
12
Hallo,
Als ik mijn pc opstart komt hij niet verder dan bij het laden van windows
als ik hem op laatste goede configuratie opstart dan krijg de melding:
0x00007b (0xFFFFF88009A9E8, 0xFFFFFFFFC0000034, 0x0000000000000000, 0x0000000000000000)
ik geen idee wat ik moet doen...

M.v.g Hessel
 
Deze fout heeft betrekking op de harde schijf.
Dus of je hebt wat veranderd aan device drivers of in de BIOS-aansturing van de schijf, of de schijf probeert te lezen van defecte sectoren.
 
Nou kijk ik heb van een vriend een pc gekocht zonder harde schijf (Deze had ik al met windows 7)
dus heb die in de pc gezet...
Hij starte dus niet goed op dus had windows opnieuw erop gëistaleerd nu kom ik niet verder...
 
Welk merk/type harde schijf is het?
En welk moederbord heb je in die nieuwe pc?
 
Andere harde schijf is opnieuw installeren, je kunt geen windows 7 draaien op een schijf die in een nadere pc is geïnstalleerd uitgezonderd waar exact dezelfde chipsetdriver was geïnstalleerd of eerst gedeïnstalleerd.

Opnieuw w7 installeren zal het snelst zijn.
 
had het al gedaan via systeem herstel dit werkt niet, maar als ik het toch moet doen hoe doe ik het dan het snelst?
 
Systeemherstel zet weer de foutieve driver erin, dat kan niet werken.

Nogmaals, installeer opnieuw.
 
Ik neem aan dat dat met de installatie cd moet? nouja die heb ik dus niet kan het ook gedownload met een usd-flash?
 
DVD zal prima gaan, als je een ISO hebt die als image branden met b.v. Imgburn.

V.a. USB kan ook maar die moet wel bootable worden gemaakt en je moet er v.a. opstarten net zoals v.a. een DVD.

http://tweakers.net/nieuws/63303/microsoft-tool-laat-windows-7-vanaf-usb-stick-installeren.html

Via de F BBS toets kun je het medium kiezen of eerst in de bios aanpassen.
Staat in beeld welke F toets dat is, kan o.a. F8, F11 of F12 zijn als je opstart en zal ook wel in het manual staat maar die moet je maar hebben.
 
In de BIOS kan ik hem booten via Removable DEV booten ik neem aan dat dat voor USB is,
Moet je voor die ISO Betalen zo ja hoeveel?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan