Windows foutmelding 800F081F

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bruce The Boss

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 aug 2002
Berichten
1.945
Ik heb hier een laptop waarbij het al ruim een jaar niet mogelijk is om Windows updates uit te voeren en als ik dit probeer dan krijg ik de foutmelding: 800F081F

Ook krijg ik de melding: u moet eerst een update voor Windows update installeren als u updates wilt zoeken. De instellingen voor automatisch updates worden niet gewijzigd. Hij probeert dan een update te installeren maar dat werkt ook niet.

Ik heb de "System Update Readiness tool" ook geprobeerd ( https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/947821 ) maar dat helpt ook niet.

Hoe kan ik dit oplossen?
 
Wat je kunt proberen is naar de opdrachtprompt gaan (rechtse klik om het als administrator uit te laten voeren) en dan intypen

sfc /scannow

en dit herhalen als er dingen gevonden worden, net zolang totdat er geen fouten meer gevonden worden.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie maar dat heb ik ook gedaan en heeft ook niet geholpen.
 
Dan heb je denk ik de 2 meest voor de hand liggende dingen gedaan Systeemherstel naar een bepaalde datum zal ook geen optie meer zijn denk ik zo?

Wat je nog zou kunnen proberen (al verwacht ik er geen wonderen van) is middels F8 opstarten mét netwerkondersteuning en dan nog eens proberen te updaten.

Verder heb ik nog iets gevonden wat interessant zou kunnen zijn om te proberen. Klik

En dan bedoel ik niet de download die je prominent in beeld krijgt (= reclame of zo) maar de 6 berichtjes van het draadje.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan