Windows geeft error na installatie Ubuntu

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tr0jan

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2008
Hallo,

(Ik weet dat dit om een windows probleem gaat, maar omdat het met linux gepaard gaat lijkt het me handiger hier te posten aangezien hier meer mensen kijken die verstand van linux en dualboot hebben.)

Ik ben vandaag mijn hele pc weer eens opnieuw aan het installeren, dit keer wil ik een dualboot met Ubuntu 9.10 en Windows XP Pro.
Wat ik heb gedaan:
-Windows XP Pro geïnstalleerd op de hele hardeschijf
-Ubuntu ernaast geïnstalleerd (dualboot dus, ze hebben nu allebei de helft van mn hdd)

Toen er nog geen ubuntu bij zat, enkel windows xp dus werkde windows goed. Echter nu ik ubuntu erbij heb geïnstalleerd geeft windows de error "schijfleesfout" en dan iets van dat ik ctrl+alt+delete moet indrukken.

Ik heb werkelijk geen idee hoe dit kan, ubuntu werkt uiteraard wel gewoon..
Ik heb al uitgebreid gezocht naar het probleem op internet, maar ik kan er niet veel wijzer van worden. Help?:o

Dat is een instructie van hoe je ze dualboot installeerd, zo heb ik het gedaan ja. Met windows 7 gaf dit geen problemen, maar nu met xp dus wel. En ik ga niet 7 gebruiken ivb met preformance. :)

Hoi !

Maar toch is je MBR beschadigd door de Ubunti-installatie, dus heb je iets fout gedaan.

MBR herstellen, d.m.v. opstarten van de Win XP-CD, kiezen voor de herstel-console: http://support.microsoft.com/kb/307654/nl

De te kiezen commando's:

chkdsk /r
fixfmbr
fixboot

Greetz,

Harry.

Oh oke, ik zie alleen geen mogelijkheid om te kiezen bij de windows installatie cd, kan het ook met een dosflop?

Hoi !

Tja, als je wilt knoeien met 6 opstart-floppy's.......

Je kunt beter de XP-CD bootable maken.

Greetz,

Harry.

Ik kan met mijn xp installatie cd niet in ee herstal console komen, misschien omdat het een unattended is ofzo, dat weet ik niet zeker.. Ik heb het wel geprobeerd met een installatiedisk van windows 2003 server, als ik daarmee chkdsk /r doe zecht ie wel wat maar dan doet ie opeens niets meer.. kan ik niks intypen of wat:confused:
Met een dos opstartflop lukt het ook niet:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan