Windows geeft foutmelding bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

KarsM

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2012
Hallo allemaal,

Bij het opstarten van mijn ouders laptop geeft de computer een foutmelding als hij opgestart is.
Namelijk:

:: (26ee0668-a00a-44d7-9371-beb064c98683}
Kan het serverproces niet starten omdat de geconfigureerde identiteit onjuist is. Controleer de gebruikersnaam en het wachtwoord.

Ik kan configuratiescherm enz niet openen omdat ik dan een foutmelding krijg.

Verder krijg ik ook geen normaal windows7 scherm te zien maar een soort windows xp met zwart scherm.

Als ik de pc weer opstart dan doet hij het wel gewoon, maar ik vind het raar dat hij afentoe ook op deze wijze opstart.
Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

Taakbalk:
balk.png

Gekke vraag, maar vermeld hij niks over 'Veilige modus' ofzo? Want wat je omschrijft lijkt net alsof hij zichzelf in de veilige modus opstart.

Nee, helemaal niks. Je zou denken dat hij dat wel zou doen maar hij geeft geen optie om dit te doen..

gr

Oke, probeer het volgende:
Als je hebt, boot je pc dan vanaf je Windows 7 OF je Recovery cd's. Daar kun Systeem Herstel aanklikken en voer dit uit.

Als dat niet mogelijk is, of Systeem herstel faalt doe dan het volgende:
Ga naar Start en typ in de zoekbalk linksonder "Opdrachtsprompt". Deze komt in de zoekresultaten tevoorschijn. Rechter-muisknop en dan 'Uitvoeren als Administrator' .
Dan opent hij een schermpje van Opdrachtsprompt, en dan typ je in: sfc /scannow
Hij gaat nu scannen naar fouten in je opstartsysteem. Deze scan duurt een aantal minuten totdat deze klaar is. Na deze scan geeft hij aan of hij bestanden heeft gerepareerd of niet.
Als hij aangeeft dat hij bestanden heeft gerepareerd, probeer dan eens regelmatig opnieuw op te starten en kijk of hij het blijft doen, of dat de fout weer terug komt.

Ik had al gescand met opdrachtprompt. Hij zei dat er beschadigde bestanden waren maar hij deed verder niks..
Ik ga wat dingetjes proberen te doen en hopen dat het helpt. Alvast bedankt.

Gr

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan