Windows | Geen Schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

arne55

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2006
Berichten
224
Als ik mijn PC opstart (uitgerust met Windows XP, SP2 geïnstalleerd), krijg ik de melding "Windows - geen schijf. Er bevindt zich geen schijf in het station. Plaats een geschikt medium in het station." Er zijn dan drie knoppen te gebruiken: annuleren, opnieuw en doorgaan. Meestal werkt alles wel weer na een aantal malen op doorgaan te hebben gedrukt, maar leuk vind ik dit niet. Wie helpt?
 
Kun je even wat meer informatie geven zoals of die wel opstart in windows en dan deze melding geeft.
 
Je zet de computer aan... bla bla... Dan is hij 5 seconden in windows en dan komt dat venster
 
Heb je wat gewijzigd in je bios?
Zit er een floppy drive in je pc zo ja kijk dan eens of er geen kabel los zit?
 
Zit geen floppy in... Dit heeft m'n pc eigelijk altijd al gedaan... Ene keer niet andere keer wel... Meestal wel... Verder functioneert alles goed, dus lijkt me sterk dat er een kabel niet goed in zit.
 
Moet je even in de bios controleren of je floppy drive wel is uitgeschakeld want dat is meetal het probleem.
 
Zit geen floppy in... Dit heeft m'n pc eigelijk altijd al gedaan... Ene keer niet andere keer wel... Meestal wel... Verder functioneert alles goed, dus lijkt me sterk dat er een kabel niet goed in zit.


Ik denk eerder een (tweede)niet afgemaakte windows installatie
 
Mogelijke oplossing, opstarten van de XP cd, naar de herstel/repairconsole gaan, en daar een fixboot, en een fixmbr uitvoeren.
 
Zou toch maar even de bios eerst controleren want 99 van de 100 keer staat de floppydrive niet uitgeschakeld en krijg je dit soort problemen als je windows verder normaal werkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan