windows gratis?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gta san andreas

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2004
Ik ben aan het rond kijken voor een nieuwe pc( waar ik ook een topic voor open heb)

Ik was gister in een computer winkel en heb daar iemand gesproken. Maar ik ben samen met hem tot de conclussie gekomen dat ik ook geen windows heb. Ik heb nu een computer van de media markt en daar hadden ze windows op gezet maar ze hadden windows er niet bij geleverd op cd. En ik vind het behoorlijk duur om windows vista van 120 euro te kopen.
Is er geen goedkopere manier of gratis manier ofzo?

Want zo word mijn 'nieuwe' pc meteen een stuk duurder...

Nee, er is geen gratis legale manier om aan Vista te komen.
Wil je dus een Vista DVD hebben dan zou je die aan moeten schaffen.
Maar je hebt een PC bij Mediamarkt gekocht en daar zat Windows gewoon op zeg je. Heb je daar geen Recovery DVD bij dan of staat er geen Recovery partitie op je schijf?

Als het goed is moet er idd een serial voor vista op achterkant o.i.d staan van je pc.
Dit is je eigen code, dus kun je elke Vista cd gebruiken (wel goeie versie natuurlijk).
Gewoon, legaal.

Als het goed is moet er idd een serial voor vista op achterkant o.i.d staan van je pc.
Dit is je eigen code, dus kun je elke Vista cd gebruiken (wel goeie versie natuurlijk).
Gewoon, legaal.
Zo is het idd. D'r zit een sticker op de machine met daarop een serial van een bepaalde Windows versie.
Probleem is nu bijna opgelost. Zoek een vriend / familielid / kennis met dezelfde Windows versie, kopieer de schijf en je hebt je eigen Windows CD / DVD.

Aandachtspuntjes zijn de diverse drivers zoals bijv. de moederbord / chipsetdrivers, de eventuele drivers van specifieke andere hardware in de machine. Die zal je op de website van Medion weg moeten plukken.

Ja, moet je vooral doen. 10 van de 10 keren betreft het een OEM. Moet je eens proberen om daarmee later, als de versie éénmaal is geïnstalleerd, de broodnodige SP's en / of andere updates binnen te halen................
Enige kans die je met een OEM hebt is een complete telefonische act opvoeren aan een Microsoft medewerker, echter dat is wettelijk gezien oplichting. Waarom zou je al die moeite doen:

topicstarter hoeft helemaal geen 'fratsen' uit te halen, enige wat 'ie hoeft te doen is een schijfje bemachtigen en kopiëren.

Laatst bewerkt:
topicstarter hoeft helemaal geen 'fratsen' uit te halen, enige wat 'ie hoeft te doen is een schijfje bemachtigen en kopiëren.

En kan hij daarmee dan (dus de windows versie van zijn oude MediaMarkt pc) zijn nieuwe pc installeren????
Ben benieuwd, want de kans is 99% dat ook dat een OEM versie is.....

hey gaat om de key.
die heeft hij zelf..en een key past met elke windows cd (als zelfde versie is etc).
Dus hij hoeft zich hierover geen zorgen te maken, als hij zijn code privé houd, werkt het gewoon.
Heb het zelf ook al een keer of 3 gedaan met mijn XP home. Haal alle updates etc gewoon binnen.

En kan hij daarmee dan (dus de windows versie van zijn oude MediaMarkt pc) zijn nieuwe pc installeren????
Ben benieuwd, want de kans is 99% dat ook dat een OEM versie is.....

Klop, (was idd. ook een OEM) ik heb het recentelijk gedaan voor een collega die niet gehinderd door al te veel kennis, Ubuntu op de machine had gezet (een laptop). Wat 'ie ook probeerde, geen Windows meer te installeren vanaf de recovery partitie en ook hij had geen CD gemaakt bij aanschaf.

Een identieke schijf voor hem gekopieerd, Windows geïnstalleerd, gevalideerd en geactiveerd en vervolgens middels MS update en keurig netjes middels het Genuine (hoe heeft dat gebeuren ook al weer) de legaliteit vast laten stellen van de versie en vervolgens keurig netjes SP1, SP2 en SP3 en nog een 400 MB aan MS updates binnengeslobberd.

Laatst bewerkt:
Nee, zo werkt dat niet. Met het kopen van de machine accepteerde TS de voorwaarden en die voorwaarden hielden in dat hij een pré-installed Windows had mét daaraan gekoppeld de mogelijkheid een kopie te maken bij de 1e opstart. Dat TS dat niet heeft gedaan.......... tja, daar heeft <naam fabrikant> geen boodschap aan.

Aan de andere kant kún je gelijk hebben als de Mediamarkt géén tooltje had ingebouwd dat TS de mgelijkheid gaf om een backupDVD te maken. Wettelijk is de verkoper namelijk verplicht om óf een DVD te leveren, óf een andere mogelijkheid om zelf een DVD te maken. Alleen een recoverypartitie instellen is niet voldoende.

Laatst bewerkt:
Klop, (was idd. ook een OEM) ik heb het recentelijk gedaan voor een collega die niet gehinderd door al te veel kennis, Ubuntu op de machine had gezet (een laptop). Wat 'ie ook probeerde, geen Windows meer te installeren vanaf de recovery partitie en ook hij had geen CD gemaakt bij aanschaf.

Een identieke schijf voor hem gekopieerd, Windows geïnstalleerd, gevalideerd en geactiveerd en vervolgens middels MS update en keurig netjes middels het Genuine (hoe heeft dat gebeuren ook al weer) de legaliteit vast laten stellen van de versie en vervolgens keurig netjes SP1, SP2 en SP3 en nog een 400 MB aan MS updates binnengeslobberd.

Maar dat was op dezelfde laptop.... TS wil de Windows (OEM) van zijn oude machine gebruiken op zijn nieuw aan te schaffen machine.....

:o zucht, ik heb mij de afgelopen jaren meerdere malen voorgehouden het niet meer te laten gebeuren en nu is het wéér gebeurd :o
Ik heb de 1e zin van zijn openingsbericht gewoon niet "geregistreerd" en alleen alles wat daarna kwam 'opgenomen' en verwerkt.
Dat betekent idd. dat ik meende dat hij op een bestaande machine weer Windows wil gaan zetten en dat hij bij de bestaande machine geen CD / DVD heeft gekregen.
Einde inbreng van mij denk ik.

TS heeft idd. 4 opties : (1) 7 kopen, (2) Vista kopen of (3) in het illegale w w w circuit gaan shoppen, óf (4) een zielig verhaal ophangen (acteerstukje bij Microsoft) om zodoende zijn oude key geactiveerd te krijgen op de nieuwe machine.
Ik kies voor 1 of 2.................

:o zucht, ik heb mij de afgelopen jaren meerdere malen voorgehouden het niet meer te laten gebeuren en nu is het wéér gebeurd :o
Ik heb de 1e zin van zijn openingsbericht gewoon niet "geregistreerd" en alleen alles wat daarna kwam 'opgenomen' en verwerkt.
Dat betekent idd. dat ik meende dat hij op een bestaande machine weer Windows wil gaan zetten en dat hij bij de bestaande machine geen CD / DVD heeft gekregen.
Einde inbreng van mij denk ik.

TS heeft idd. 4 opties : (1) 7 kopen, (2) Vista kopen of (3) in het illegale w w w circuit gaan shoppen, óf (4) een zielig verhaal ophangen (acteerstukje bij Microsoft) om zodoende zijn oude key geactiveerd te krijgen op de nieuwe machine.
Ik kies voor 1 of 2.................

Het is je vergeven, tenslotte bijna 30 graden buiten en drukkend warm!;)
En een leesfoutje maken we allemaal wel eens toch!!!

Nu "valt tevens een ander kwartje"............. Ik begreep al niet helemaal waarom juist jij -met de gevordenkennis aan boord- je afvroeg of het allemaal wel zou gaan werken, waarbij ik dus wéér de woorden "nieuwe pc" gewoon niet geregistreerd heb ik de bovenkamer..............

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan