"Windows has detected a hard disk problem"

• Onderwerp starter Onderwerp starter pfoe
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

pfoe

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2007
Goeienacht,

ik kreeg daarnet een aantal foutmeldingen op m'n laptop in het Engels. "Windows has detected a hard disk problem". Ik kreeg de raad om windows de harde schijf te laten scannen. Het ging over twee harde schijven, c:\ en s:\ (maar er is helemaal geen s). De foutmelding kwam er verscheidene keren op, zonder dat ik iets gedaan had. Daarna een pop-upballonnetje met "critical error", ram is failing. Ik vond het vreemd dat de foutmeldingen in het Engels kwamen, dus ik besloot om opnieuw op te starten in veilige modus. Momenteel ben ik aan het scannen met malwarebytes en met superantispyware. Ik ga ook een schijfcontrole doen, maar ik vind het hele gedoe maar vreemd.

Wat raden jullie me aan?

Dank bij voorbaat.

Hoi,

de actie die je momenteel onderneemt is voorlopig prima. Die foutmeldingen krijg je normaal niet van Windows tijdens een draaiend systeem. Als je RAM failing zou zijn zou onmiddelijk je laptop op zwart gaan.
Succes.

Laatst bewerkt:
Als je de eerder genoemde optie hebt doorstaan.
Check je hd dan eens met hdtune op eventuele fouten.
Veiligheid gaat voor alles.

Bedankt voor al jullie reacties! :thumb:
Na het scannen werden een paar dingetjes verwijderd. Ik zal voor de zekerheid nog eens met hdtune scannen, maar ik heb alleszins geen vreemde foutmeldingen meer gekregen.

:D

Eventjes vreemd/paniek, maar da's gelukkig voorbij.

Dank je!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan