windows heeft automatisch compatibiliteitsinstellingen toegpast op programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nodakear

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2010
Berichten
184
Hallo,

Windows heeft automatisch compatibiliteitsinstellingen toegepast op een programma alleen nu zeurt dat programma dat ik geen compatibiliteitsinstellingen moet toepassen erbij. Als ik op eigenschappen klikvan het pictogram/programma dan staat er niks aangevinkt en lijkt er niks veranderd. Ik kan nu dus niet uitzetten wat windows veranderd heeft. Is er een manier om te zien wat windows veranderd heeft en hoe ik dat ongedaan kan maken weer?

m.v.g.

Koen
 
Hoi,
zou handig zijn als je vermeldt om welk programma het gaat.
 
Het gaat om Steam, maar...

Is dat werkelijk handig? het gaat mij namelijk alleen maar om waar ik kan zien wat windows aangepast heeft als het niet zichtbaar is met rechtermuisknop, eigenschappen, compatibiliteit. Wat ik graag wil weten is of er ergens een manier is om te zien wat windows voor wijzigingen gedaan heeft/toegepast heeft als het niet daar te zien is bij compatibiliteit. Zodra ik dat kan vinden kan ik het ongedaan maken.

Ik kan nu dus niet ongedaan maken wat windows aan compatibiliteit veranderd heeft omdat ik het niet zie bij compatibiliteit.
 
Hoi, maak eerst een systeemherstelpunt voor alle zekerheid.
207mb77.jpg


Verder werkt het zo, alles wat je verandert noteer je in kladblok.
Als je rechtsklikt op een sleutel in het register en klikt op Sleutelnaam kopieren kan je dat plakken in kladblok.
Ook waarden die je van plan bent te gaan verwijderen, als je dubbelklikt op een waarde kan je de tekst er van zo kopieren, en je ziet ook wat voor waarde het is.
Nu krijg je te maken met tekenreekswaarden.
We kunnen een kijkje nemen in het gedeelte waar windows alle instellingen bewaard.

Lees onderstaande eerste helemaal door, en bekijk dan het volgende:

Open Computer en blader naar C:\Windows en dubbelklik op regedit.exe
Blader in de linkerkolom naar de volgende sleutel:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\AppCompatFlags\Layers
Daar zie je instellingen die betrekking hebben op de uitvoering van bepaalde programma's.
Windows heeft dat niet voor niets aangepast, dus vertel me eens wat je in deze sleutels ziet staan bij steam, niks verwijderen.

Ik wil graag de naam van het uitvoerbare bestand van steam, de locatie is meestal program files als je de install locatie niet wijzigde.
En uiteraard de waarde in de sleutel Layers die je ziet achter de naam van de locatie en het uitvoerbare bestand steam.

Kopieer hierheen wat je ziet, en de exacte melding die windows geeft.
Is er een rede waarom je de compatibiliteit wil veranderen? als het programma verder prima werkt moet je je wel realiseren dat mocht je iets willen veranderen, dat even meld hier ook.

Als het je er alleen om gaat dat windows er controle over nam, en je graag zelf de controle wil houden, onthou dan dat je met een apparaat communiceert, en niet met een mens.
Als je het programma zo verder goed kan gebruiken, dan is die instellingen die windows heeft gebruikt voor steam verwijderen ook de kans dat steam niet meer goed functioneert.

Alles wat je instelt in windows heet de interface, als je daar iets instelt wijzigen de parameters in het register.
Zolang je maar steeds weet wat je deed, kan je het altijd terug zetten, in het ergste geval kan je een systeemherstelpunt terug zetten die je net hebt gemaakt.

NOTE:
Het windows register is geen spel of een plek voor experimenten waar je de uitkomst niet van weet.
Zou je dat wel willen installeer dan windows op een andere partitie en ga daar in klooien.
Register veranderingen zijn definitief, er is NO prullenbak, kortom, het register is niet op alle plekken idiot proof.
 
Laatst bewerkt:
Even een korte reactie en daarna check ik de register instelling even.

Is er een rede waarom je de compatibiliteit wil veranderen? als het programma verder prima werkt moet je je wel realiseren dat mocht je iets willen veranderen, dat even meld hier ook.

Er was geen reden, steam sloot af en windows kwam ineens met de melding dat steam verkeerd was afgesloten en had daarom een compatibiliteits aanpassing gemaakt. Daarna startte ik steam op en steam zei, er zijn compatibiliteitsinstellingen toegepast en daardoor kan steam mogelijk niet goed werken.

Nu wil ik die wijzigingen die windows automatisch toepaste veranderen maar er staat niks aangevinkt onder de compatibiliteitstab dus het lijkt alsof er niks aangezet is c.q. veranderd. Dus ik weet niet wat windows gedaan heeft want het is niet te zien en steam klaagt dat ie met die instellingen mogelijk niet goed werkt en om dat geklaag weg te krijgen wil ik de instellingen terug zetten naar whatever het was... En dat weet ik dus niet en ik kan het niet vinden wat er veranderd is. Dus, ik kan het hele register wel veranderen maar wat ik weten wil is... wat heeft windows veranderd en hoe zie ik dat? Zie ik dat in het register?

Anyways, ik ga die sleutels bekijken die je benoemt en ik kopiëer het naar dit forum toe, ik verander niks, ik ga alleen die regels eerst laten zien en dan hoop ik dat jij me kan vertellen wat windows veranderd heeft met betrekking tot compatibiliteit.
 
Laatst bewerkt:
Dit is wat ik zie:

D:\AVP3\steam.exe REG_SZ ELEVATECREATEPROCESS

Hopelijk kan je hier iets mee
 
Maar je moet me wel de reden geven waarom je de compatibiliteit wil veranderen van steam.exe
Werkt het programma niet correct?
Omdat alles bestaat uit oorzaken en gevolgen.
Als je wat verandert in het register is dat een oorzaak die gevolgen kan hebben.
Als je in windows een programma installeert niet geschikt voor windows 7 zal windows zelf compatibiliteit toepassen.

Dus vertel me eens welke problemen je in dat opzicht ervaart.
C:\WINDOWS\system32\eventvwr.msc = logboeken
In het logboek worden gegevens over dit weergegeven op de volgende plek:
Logboeken services en toepassing/Microsoft/Windows/UAC > Operational
Klik daar eens op de foutmeldingen en kijk eens of je er 1 vindt van steam.exe

Als je dubbelklikt op een foutmelding en op de knop Kopieren klikt, kan je de gehele melding in kladblok plakken.
Niet elke foutmelding is iets om je zwaar zorgen over te maken, dus schrik niet van een paar rode rondjes met uitroeptekens.
ERROR_ELEVATION_REQUIRED

Als je steam.exe opent, wordt er dan steeds gevraagd om administrator rechten?
Dan wil windows het programma dus niet zonder administrator rechten uitvoeren.
Is dat UAC scherm dan wat je dwars zit, dan zou je het UAC scherm uit kunnen zetten.
Dan krijg je nooit meer de melding van het gebruikersaccount beheer.
C:\WINDOWS\system32\UserAccountControlSettings.exe

5qm9w.jpg


Deze kan je ook later weer inschakelen.

Wanneer je een programma gaat installeren via een install of setup bestand, in dit geval steam, kan je daar op dubbelklikken en de installatie zal beginnen.
Wanneer je dat doet via een rechtsklik en het uitvoert door een klik op Compatibiliteitsproblemen oplossen zal je in het logboek een informatiegebeurtenis kunnen vinden van deze handeling op de volgende plek:
Logboeken services en toepassing/Microsoft/Windows/Application-Experience/Program-Compatibility-Assistant.
 
Laatst bewerkt:
Maar je moet me wel de reden geven waarom je de compatibiliteit wil veranderen van steam.exe
Werkt het programma niet correct?
Omdat alles bestaat uit oorzaken en gevolgen.
Als je wat verandert in het register is dat een oorzaak die gevolgen kan hebben.
Als je in windows een programma installeert niet geschikt voor windows 7 zal windows zelf compatibiliteit toepassen.


Ik hoop dat het nu duidelijk wordt. Steam werkte correct al tijden. Ineens paar dagen terug komt er een melding van windows dat steam niet goed afgesloten is en dat windows automatisch 1 of andere compatibiliteit heeft toegevoegd/veranderd. Ik heb niks gedaan, windows deed het ineens. Nu start ik steam op en steam begint ineens te zeuren dat ik steam niet moet draaien met aangepaste compatibiliteitsinstellingen. Wat ik dus wil is de settings die windows heeft gedaan terugzetten zodat steam opstart zonder die melding alleen als ik bij compatibiliteit kijk is er niks aangevinkt en wordt ie ook niet opgestart in een andere windowsversie of wat dan ook.... Dus wat windows ook aangepast heeft, ik zie het niet en ik kan het niet terugzetten zodat steam niet meer zeurt als die start. Dus de enige reden is dat ik terug wil zetten wat windows veranderd heeft maar ik zie niet wat windows veranderd heeft.....

Dus vertel me eens welke problemen je in dat opzicht ervaart.
C:\WINDOWS\system32\eventvwr.msc = logboeken
In het logboek worden gegevens over dit weergegeven op de volgende plek:
Logboeken services en toepassing/Microsoft/Windows/UAC > Operational
Klik daar eens op de foutmeldingen en kijk eens of je er 1 vindt van steam.exe

Ik ondervind geen problemen want steam draait wel, hij gaf alleen de melding dat je steam niet moet draaien met compatibiliteits aanpassingen. Er staat compleet geen foutmelding van steam in het logboek. Wat het schermpje van steam ook is met die melding, het is geen foutmelding die in het logboek van windows komt.

Als je steam.exe opent, wordt er dan steeds gevraagd om administrator rechten?
Dan wil windows het programma dus niet zonder administrator rechten uitvoeren.
Is dat UAC scherm dan wat je dwars zit, dan zou je het UAC scherm uit kunnen zetten.
Dan krijg je nooit meer de melding van het gebruikersaccount beheer.

Nee, dat administratorrechtenschermpje is het niet en dat stoort me niet want ik heb steam gezet op starten met administrator rechten dus die start op zonder dat scherm. Maar zoals ik al zei, dat is mijn probleem dus niet. Mijn probleem is de automatische compatibiliteitsinstelling die windows automatisch heeft toegepast en die ik nu niet ongedaan krijg.

Wanneer je een programma gaat installeren via een install of setup bestand, in dit geval steam, kan je daar op dubbelklikken en de installatie zal beginnen.
Wanneer je dat doet via een rechtsklik en het uitvoert door een klik op Compatibiliteitsproblemen oplossen zal je in het logboek een informatiegebeurtenis kunnen vinden van deze handeling op de volgende plek:
Logboeken services en toepassing/Microsoft/Windows/Application-Experience/Program-Compatibility-Assistant.

Ik heb geen idee wat dit is, ik installeer programma's gewoon door erop te klikken en dan te installeren en daarna zie ik wel wat er gebeurd en pas ik zonodig compatibiliteit aan. Maar steam staat al sinds jaar en dag op mijn PC en heeft ten alle tijden goed gedraaid. Tot dat ene moment een paar dagen terug dat ie volgens windows fout was afgesloten waarna windows automatisch een compatibiliteitsinstelling heeft toegepast.

Ik hoop dat het nu duidelijk is wat mijn probleem is en dat er een antwoord is op mijn vraag, en let op dit is mijn vraag... : Waar kan ik zien welke compatibiliteitsinstellingen windows automatisch heeft toegepast als het niet staat onder de compatibiliteits tab van het rechtermuisknopcontextmenu zodat ik het ongedaan kan maken?

Bij voorbaat dank,

K. Lubbers
 
ok, maak ff een herstelpunt voor alle zekerheid.

Verwijder de tekenreeks waarde van steam maar uit de sleutel:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\AppCompatFlags\Layers
En check ook
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\AppCompatFlags\Layers

Alleen de waarden van steam verwijderen, je klikt rechts op de waarde van steam in het rechter venster en klikt op verwijderen en bevestigd het.
Als het voor alle gebruikers geldt kan je het ook tegen komen in die 2de sleutel, daarom check je die voor alle zekerheid.

Dan start je opnieuw op en bekijk je het resultaat.

PS ik zag nu ook dat ik 1 bericht gemist had van je, omdat ik hier kwam via een link via mail kwam ik toen hier met je derde bericht bovenaan in beeld, er van uit gaande dat er 1 bericht stond had ik niet naar boven gescrolt, excuus hiervoor.
 
Laatst bewerkt:
Ah, dat verklaart waarom het leek alsof er niet gelezen werd. Ook mijn excuses terug als mijn antwoord een beetje onvriendelijk overkwam. Ik zal de sleutels in het register aanpassen en kijken of dat helpt. Bedankt alvast voor de tip. Ik zal laten weten wat er gebeurd is.

M.v.G.,

Koen
 
Was je onvriendelijk dan? daar heb ik niks van gemerkt :)
Zolang je me niet uitscheld of beledigd zie ik niks als onvriendelijk :)
Ik aanvaard je excuses uiteraard, maar ze waren onnodig. :D
was gewoon 1 misverstandje.
 
Laatst bewerkt:
Hey? Waar zijn alle antwoorden van mijn helper gebleven? Ik zou net de tip toepassen maar nu kan ik de tip niet meer zien??
 
Gebruiker had ze zelf verwijderd, bij deze teruggeplaatst!
@Erik777
Je verwijdert steeds de berichten die door mij zijn hersteld, je gaat het jezelf erg moeilijk maken door deze acties!
Topic tot nader order dicht!
Update:
Geopend omdat de betreffende persoon voorlopig gebanned is.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan