Windows heel langzaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroenn

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2005
Van de ene op de andere dag doet mijn pc heel vreemd, eerst maakte hij een tikkend geluid als hij veel tegelijk moest laden. Maar nu lijkt het wel of hij het werkgeheugen ofzo niet volledig gebruikt. Ik kan niet eens normaal muziek afspelen, dan blijft hij zelf nog hangen. Alles duurt gewoon veel langer.

Ik weet niet of dit aan windows XP ligt of aan de hardware

Als het echt een tikkend geluid is (van je Tik-tik-tik) kan het zijn dat je harde schijf is vast gelopen en die is dan echt kapot.

Als het een knetterend geluid is van je KrrKrrrkKrrr :D (hoe moet je het anders schrijven he) dan kan dat de indexereng service zijn en dan is ie aan het zoeken. Deze kan je uitzetten door de c:\ schijf eigenschappen te kiezen en "Deze schijf indexeren om zoekacties te versnellen" uitvinken. Dan houd hij op met dat geknetter..

Je kan ook eens defragmenteren en de map c:\windows\prefetch leeg maken, dit kan ook wel eens de oorzaak zijn van vastlopers en veel geknetter..
:)

volgens mij is het niet een echte vastloper, want ik kan alles nog doen, maar het gaat heel traag.

Als hij gaat tikken kan ik weinig meer doen en na 5 tikken ofzo is het weer over

Dan zit het er dik in dat je harde schijf kapot is (heb ik ook eens gehad) en zal hij op een gegeven moment echt niets meer doen en alleen nog maar tikken. (dus begin maar eens alles op backup cd te branden.)

Bekijk het maar eens een tijdje en...
Doe dit echt alleen als je heel zeker weet dat die harde schijf vast zit (en natuurlijk op eigen risico) :confused:
Nu is daar een ongewoon trukje die eigenlijk niet echt aan te bevelen is maar enige tijd kan helpen in zo'n geval.. Wanneer de schijf niets meer doet en alleen nog maar tikt kan je hem eens uit de computer halen en dan zie onder aan de schijf (bij sommige niet) een metalen ronde kop. Hier zou je dan heel voorzichtig met een montage hamertje of met het heft van een dikke schroevendraaier eens een ferme tik op kunnen geven, dan sla je de schijven weer los. Maar sla je te hard dan mep je hem helemaal naar de mallemoeren sla je ernaast mep je de print platen kapot.. Maar dan nog uiteindelijk is dat uitstel van executie en geeft hij toch eens de geest en zal ook dat niet meer helpen..

Laatst bewerkt:
zelf heb ik het gevoel dat het niet van de harde schijf vandaan komt, volgens tikt er iets op het moederbord

Als er iets tikt dan heeft dat meestal een mechanische oorzaak (bewegende delen).. Het enige wat ik me daar kan voorstellen wat tikken kan zijn de ventilators, voel eens aan je kast of die erg warm is.. Dan kan het zijn dat je een kapote of stoffige vastgelopen ventilator hebt.. En dan wordt het moederbord heet en gaat ie raar doen.. :confused:

Het tikken is inmiddels opgehouden, maar hij blijft ontzettend traag. De c-schijf heb ik op foutengecontroleerd, maar er was niks fout

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan