Windows herinstaleren -> updaten naar SP2 -> alles grafisch fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kvermeiren

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2009
Ik heb op mijn oude desktop die ondertussen misschien al 6 of 7 jaar oud is windows xp home edition geherinstalleerd. Alles gaat goed, ik verwijder de oude windows, formateer de hard drive en installeer windows vanop de officiële installatie CD. De pc start op en ik installeer de software van men belkin N wireless usb adapter om men windows xp te registreren en alle windows updates te downloaden. Nu komen de problemen : de eerste paar updates installeren gaat alles nog goed maar dan komt service pack 2 en na die geïnstalleerd te hebben zijn men kleuren echt helemaal verkloot. De resolutie klopt totaal niet en die kan ik zelfs niet aanpassen. Die staat en blijft staan op 640x480.

Alle kleuren, pictogrammen en resolutie zijn normaal tot die service pack 2 gaat installeren. Daarna is alles mis : kleuren, pictogrammen en resolutie.

Iemand een idee hoe dit te verhelpen?

Alvast bedankt.

Om te beginnen: je installatie volgorde is fout / levensgevaarlijk.
Begin met het installeren van XP en zorg ervoor dat je géén internetverbinding hebt.
Download op een andere machine SP2 en zet het op CD / DVD.
Wat ik niet lees en waar je probleem dus zit, zijn simpelweg de drivers voor je videokaart (heeft geen tierelier met SP's te maken)

Pas nádat je SP2 hebt geïnstalleerd 'mag' je het internet op.

Laatst bewerkt:
Om te beginnen: je installatie volgorde is fout / levensgevaarlijk.
Begin met het installeren van XP en zorg ervoor dat je géén internetverbinding hebt.
Download op een andere machine SP2 en zet het op CD / DVD.
Wat ik niet lees en waar je probleem dus zit, zijn simpelweg de drivers voor je videokaart (heeft geen tierelier met SP's te maken)

Pas nádat je SP2 hebt geïnstalleerd 'mag' je het internet op.

Oh ik dacht dat het wel kon als ik niet te lang zonder antivirus programma zou zitten :P
Windows updates installeren en er dan AVG opzetten (want die heeft minstens SP2 nodig om te werken denk ik)
Dan zal ik het zo eens proberen :)
Bedankt

Nee, op het moment dat er w w w toegang is ben je de pisang zonder sp2. (ik spreek uit ervaring)

Volgorde moet zijn: (zónder w w w verbinding)

1 Windows
2 moederborddrivers / chipsetdrivers
3 dan vanaf CD / DVD SP2
4 dán pas w w w verbinding en Windows updates
5 videokaartdriver update
6 dan een antivirus / spyware tool erop
7 dan de rest

3 en 5 (en ook 5 en 6) kun je desgewenst omdraaien, zolang je er maar voor zorgt dat éérst SP2 (3?) erop staat vóórdat je internetverbinding maakt.

Laatst bewerkt:
Nee, op het moment dat er w w w toegang is ben je de pisang zonder sp2. (ik spreek uit ervaring)

Volgorde moet zijn: (zónder w w w verbinding)

Windows
moederborddrivers / chipsetdrivers
dan vanaf CD / DVD SP2
dán pas w w w verbinding en Windows updates
videokaartdriver update
dan een antivirus / spyware tool erop
dan de rest.

Ok dan zal ik morgen men windows nog maar eens herinstaleren om helemaal clean terug te beginnen en die volgorde van werken volgen :)

Heel erg bedankt :)

Hoi !

@Pasja: waarom niet meteen SP 3 ?

Greetz,

Harry.

Sorry.ik zie nu dat je die mogelijkheid wel aangeeft , tussen ( ).

Laatst bewerkt:
Klopt.
Toen ik mijn eerste berichtje aan het typen was had ik Vista in het achterhoofd (onbewust) Dus idd. gelijk 3 na "0" is nog veel handiger / scheelt achteraf downloaden en installeren.
Voor de veiligheid maakt het weinig uit of je 2 of 3 neemt, zolang je bij / na de installatie maar geen w w w verbinding hebt voordat een van die SP's erop zit.

Laatst bewerkt:
Hoi !

@Pasja: waarom niet meteen SP 3 ?

Greetz,

Harry.

Sorry.ik zie nu dat je die mogelijkheid wel aangeeft , tussen ( ).

Vanop de microsoft website : "To install Windows XP Service Pack 3 (SP3), either Windows XP Service Pack 1a (SP1a) or Windows XP Service Pack 2 (SP2) must already be installed."

Dus zal ik er SP2 wel eerst op moeten zetten en niet meteen 3 of is MS aan het liegen?

Dat klopt niet, SP3 vervangt alle voorgaande updates, waaronder sp1 en sp2,

Wat wellicht een idee is, is om zelf een nieuwe windows installatie Cd te maken waarbij je SP3 erbij slipstreamed, dit will zeggen dat tijdens de installatie van windows hij gelijk SP3 erbij installeert, en daarmee ben je zo goed als veilig.

http://www.nliteos.com/ hier kan je een (legaal!!) klein programmaatje downloaden die je erdoorheen helpt.

wat heb je nodig voor slipstreamen:
-Lege CD/DVD
-Cd/DVD brander
-Cd/DVD brand programma burnimg.exe ???
-Originele windows CD/DVD

(voor de vista gebruikers onder ons is er een vista variant, kijk even de bovengenoemde site door).

Wat zelfs mogelijk is met dit programmaatje, al vind ik het zelf niet echt nodig, is dat je bepaalde drivers gelijk kan laten mee installeren. Zeer veel mogelijkheden dus, en het is freeware!

succes

@redmarvdh

Daar ga ik me nu even niet meer aan wagen :p Ik heb net voor de zoveelste keer windows al geherinstalleerd en nu ga ik gewoon die Service packs er manueel opzetten.
Toch bedankt voor de tip :)

Ik had precies hetzelfde probleem met een desktop.
Nadat ik SP2 had geïnstalleerd, gewoon je videokaartdrivers updaten. Daarna werkte hij weer

jazeker, hoe denk je dat ik deze windows pc aan de praat heb gekregen? Ik had exact dezelfde problemen als de TS.

Ik heb toen een windows xp Cd met SP3 geslipstreamed ZONDER sp1 of sp2 erbij, en hij doet het zeer goed!

Daarbij vertrouw ik MS toch nooit aangezien na 10m erg vaak blijkt dat ze ongelijk hebben.

Hoi !

SP 1 moet inderdaad al aanwezig zijn !

Zo niet: krijg je vanzelf een melding als je SP3 wilt installeren.

Greetz,

Harry.

Greetz,

Harry.

Alles is nu gelukt en de pc werkt zoals normaal.

Bedankt iedereen die me geholpen heeft :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan