windows herinstalleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

ozzyfan

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2006
ik wil windows xp pro opnieuw installeren.
ik heb de bios veranderd naar cd rom speler maar hij pakt die cd niet.
toen heb ik een opstartdiskette gemaakt van windows en toen mijn stations geformateerd
toen probeerde ik het nog een keer met die cd van xp pro maar hij doet het nog steeds nie en als k hem laat opstarten dan staat er DISK BOOT FAILURE INSURE SYSTEM DISK AND PRESS ENTER

wie kan my helpen??
alvast bedankt:thumb:

Heb je er toevallig een brander in zitten probeer eens om hiermee op te starten met de winxp cd

probeer eens in een andere computer of je de xp cd kan browen, om te chcken of de cd nog goed is

maak je computer open en haal eens de kabels van je cd speler los en druk ze weer vast.

lukt dit niet wissel dan eens de data kabel van je harde schijf om met die van je cd-rom.

werkt het dan nog niet, bouw eens je cd-rom speler in in een andere computer, werkt die daar ook niet?

dan zal je cd-speler kapot zijn.

Er is vermoedelijk een bootfile/sector overschreven op je HD, formateren hoeft beslist niet, alles staat er nog (Voor diegene die dit probleem ook hebben).
Ik heb het als volgt opgelost....
Ik heb een koppicillin antivirus cd [ct magazin dec 2004] (volgens mij een knopix linux opstartbare cd).
Als je deze laat opstarten dan kun je het comando "testdisk" intypen en voila je hebt alles weer terug.
Ik reageer omdat het antwoord nog niet in het nederlands is gegeven althans ik heb het niet gevonden.
succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan