Windows Herkent 180 als 131

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arjan99

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2002
Hallo,

Een vriend van me heft het volgende probleem:

Hij heeft een Western Digital 180 GB harde schijf,
En eerst herkende zijn bios de harde schijf als een 137 GB aan, maar na een bios update gaf ie netjes 180 GB aan. Maar nu het probleem , Als we dan de windows installatie opstarten en bij het partitie's aanmaken geeft ie aan dat het een 131 GB schijf is! En met fdisk lukt het al helemaal niet.
Hij wilt het zo doen :
C:40 D:40 E:40 F:40 G:20

maar hoe moet dat dan ?

alvast bedankt ...

partition magic kan dit meestal wel goed ....

Hoezo lukt het met fdisk al helemaal niet ?
Geen raid controllers of scsi schijven ofzo ?

Geplaatst door vaat
partition magic kan dit meestal wel goed ....

Hoezo lukt het met fdisk al helemaal niet ?
Geen raid controllers of scsi schijven ofzo ?

Partition magic ... maar die werkt toch alleen onder Windows ?
en met Fdisk krijg ik dat de harde schijf iets van 40 GB is :S en daar kan ik trouwens alleen FAT32 mee maken ... ik wil NTFS

Je zou gewoon fdisk van XP moeten kunnen gebruiken (komt vanzelf voorbij tijdens de installatie), mocht je dat niet willen bestaat er ook nog zoiets als 'fdisk voor grote HDD's '

[edit] Laat dat fdisk maar zitten en start gewoon op van de XP cd en volg daar de instructies[/edit]

Laatst bewerkt:
nee, met partition magic 7 of 8 kan je bootdiskettes maken die hetzelfde kunnen. Heb het vaker zo opgelost ....

Geplaatst door maestro12
Je zou gewoon fdisk van XP moeten kunnen gebruiken (komt vanzelf voorbij tijdens de installatie), mocht je dat niet willen bestaat er ook nog zoiets als 'fdisk voor grote HDD's '

[edit] Laat dat fdisk maar zitten en start gewoon op van de XP cd en volg daar de instructies[/edit]

Dat is nou het probleem ... dat doe ik ook maar met de XP cd geeft ie aan dat het een 130 GB schijf is ..

Je hebt waarschijnlijk al partities gemaakt voor de bios update? Dan ziet XP in eerste instantie alleen die ruimte, je zou ervoor kunnen keizen om eerst alle partities te verwijderen.

Geplaatst door maestro12
Je hebt waarschijnlijk al partities gemaakt voor de bios update? Dan ziet XP in eerste instantie alleen die ruimte, je zou ervoor kunnen keizen om eerst alle partities te verwijderen.

Hmmm ik zal eens kijken of er een partitie is ...

Je zou ook eerst XP erop kunnen zetten en daarna pas de zooi met PartitionMagic op orde maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan