windows herkent harde schijf niet :( - help mij

• Onderwerp starter Onderwerp starter JonasvdC
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
J

JonasvdC

Hoi iedereen, ik heb onlangs (gisteren) windows vista geïnstalleerd (ik heb een windows vista capable laptop en ik kon dus heel gemakkelijk upgraden).

Voordat ik vista installeerd heb, heb ik van al m'n bestanden een back-up gemaakt op m'n externe harde schijf (toen had ik XP). Wanneer ik nu probeer alle bestanden terug te zetten kom ik tot de conclusie dat windows m'n harde schijf niet meer herkent :(

Het is dus duidelijk dat m'n harde schijf wel werkt want ik heb er nog geen 24 uur geleden bestanden op gezet.

technische info:
- harde schijf:

Medion Harde Schijf 160GB U-ATA 100
USB 2.0 en IEEE 1394 FireWire

alvast bedankt.

Welkom op Helpmij.

Omdat je aangeeft dat dit probleem voortkomt uit Vista en dus geen hardwareprobleem is, heb ik je vraag verplaatst naar de Vista sectie.

naar wat moet ik dan kijken?

computer > configuratiescherm > apparaatbeheer > ?

Het probleem is opgelost via een ander forum, toch bedankt aan diegene die probeerden te helpen.

Toch zou het leuk zijn als je de oplossing even gaf, niets is tenslotte zo irritant als dat je naar een oplossing zoekt en iemand geeft aan dat hij deze heeft maar niet de oplossing vermeld. :)

Zelfde probleem maar nog geen oplossing

De MD 40657 van Medion kan ik ook niet aan mijn Vista OS hangen. De HD is niet te vinden in apparaatbeheer, of ik nu de USB1.1 of USB2.0, de fireware connector. Niets blijkt te helpen. Jammer genoeg heeft JonasvdC zijn oplossing niet medegedeeld. Iemand een idee?

Heb je de vraag ook al aan Medion gesteld? Ik kon namelijk op typenummer geen eventuele drivers en dergelijke vinden

onderstaande commentaar kwam ik op driverguide tegen.... Van jou? ;)
"installation does not work with Vista Home Edition. As a result the md 40657 drive is not found in Vista."
Het betrof namelijk Win98 drivers

Laatst bewerkt:
wat is de oplossing ?

ook ik zit met hetzelfde probleem ... wat is de oplossing ?

MD40657 driver for Vista

Hallo,

ik heb ook dit probleem, geen drivers te vinden voor vista !
Wie weet raad ?

groeten,

Het is mij uiteindelijk gelukt om m'n externe harddisk MD 40657 te laten herkennen door m'n computer met vista. Gebruik daarvoor USB kabel. Na aansluiten heeft plug and play mechanisme driver ST325082 3A USD device geinstalleerd. Nu werkt hardisk :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan