Windows herkent mijn 40 GB hardeschijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

van_heiningen46

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2001
ik heb in mijn compaq en extra harde schijf gezet en die heeft 1,5 jaar perfect gewerkt maar ik heb een update uitgevoerd op windows XP Home en ik krijg hem niet aan de praat .

in mijn bios word hiuj wel herkend weet iemand een oplossing?

Je kunt in je bios een automatische hardware detectie uitvoeren.
Leg anders eens even uit hoe je configuratie is.
Dus harddisk 1 op .......... ide 1 als master ( bijvoorbeeld
harddisk 2 op............ ide 2 als master of slave??

Ik bedoel dus master/slave gedoe! met je brander en of cdromspeler

groetjes Harry.

Geplaatst door bas9
Je kunt in je bios een automatische hardware detectie uitvoeren.
Leg anders eens even uit hoe je configuratie is.
Dus harddisk 1 op .......... ide 1 als master ( bijvoorbeeld
harddisk 2 op............ ide 2 als master of slave??

Ik bedoel dus master/slave gedoe! met je brander en of cdromspeler

groetjes Harry.

mijn tweede schijf jumper staat op cable seleckt

volgens je eerste bericht word de hd wel in de bios herkend.
ook heeft het 1,5 jaar zo gewerkt dus zul je het volgens mij moeten zoeken in windows. Probeer anders eens via xp op nieuwe hardware te zoeken.

Cable select betekend dat de bios het zelf mag bepalen zeg maar. Je zou eens afhankelijk van hoe je hd erin zit alles alleen met master, slave kunnen proberen. Werkt vaak toch wat beter. Kan uit je info niet zien hoe jou hd's erin zitten.

In principe stuurd de bios de info door naar xp . Dus als de bios de hd weergeeft dan moet deze in xp gewoon herkend worden. Met b.v. de tweakui ( of andere tweak software) voor xp kun je de herkenning van bepaalde drive letters uitzetten. Geen id of je dergelijke software gebruikt ?

Download anders eens een flop via www.bootdisk.com . Je kunt dan je pc in dos opstarten met b.v. een win 98 opstartdiskette. Puur om uit te proberen of op deze wijze wel je hd herkend word.

Betwijfel of het komt door de update . Post in ieder geval de update die je uitgevoerd hebt. Wellicht dat iemand hier weet of het hierdoor komt.

Als je er niet uitkomt probeer dan zoveel mogelijk info aangaande de configuratie van je systeem te posten. Des te sneller de oplossing gevonden kan worden.

Succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan