Windows herkent niet de hele harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikbenjamin

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2003
Hallo,

Ik heb zojuist windows XP professional geinstalleerd op mijn computer. Mijn comuter heb ik verdeeld in twee partities. Namelijk 1 van 20 gb en een van 107 gb. Het probleem is dat ik een 160 gb harde schijf heb. Wanneer ik een versie van windows xp installeer met sp1 krijg ik wel gewoon 160 gb. Alleen heb ik hier geen geldige versie van. Kan iemand mij vertellen hoe ik toch gewoon via deze installatie 160 gb kan krijgen. Alvast bedankt.

Grtz. Ikbenjamin

misschien middels een format met professional en dan NIET de installatie starten maar de home edition als installatie cd gebruiken ?

ik heb geen home edition cd in mijn bezit. Is er geen manier om met de huidige installatie 160 gb te vinden? Nogmaals bedankt.

Grtz. Ikbenjamin

nu snap ik het even niet meer, je schrijft :

Wanneer ik een versie van windows xp installeer met sp1 krijg ik wel gewoon 160 gb. Alleen heb ik hier geen geldige versie van

dus je hebt iets van een xp home. Gebruik dat "iets" om de schijf te formateren en gebruik daarna je goede / legale Prof editie voor de installatie.......... :confused:

Partition magix zou dit voor je kunnen oplossen.

link naar de site van power quest

nu snap ik het even niet meer, je schrijft :

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Wanneer ik een versie van windows xp installeer met sp1 krijg ik wel gewoon 160 gb. Alleen heb ik hier geen geldige versie van
--------------------------------------------------------------------------------

dus je hebt iets van een xp home. Gebruik dat "iets" om de schijf te formateren en gebruik daarna je goede / legale Prof editie voor de installatie..........

Ik heb wel een goede professional cdrom, alleen hier mee pakte hij dus niet de gehele 160 gb. Ik had ook een cd met windows xp professional met sp1, hiermee kreeg ik wel 160 gb, alleen kon ik deze xp niet activeren. Maar met partition magic is het probleem ook opgelost. Bedankt.

Grtz. Ikbenjamin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan