Windows herkent speakers niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan is het een kwestie van die kabels doormeten/testen.

Lolwut? Waar lees je dat er een codec moet worden gezocht? 🤷‍♂️
Jezus man, lees je dit bericht nu pas? Dan zit het je wel héél hoog....

Ik ben benieuwd geworden of het al opgelost is ..

Ik ben benieuwd geworden of het al opgelost is ..
Helaas.

Heb vandaag connector aan de voorkant laten vervangen. Meneer in kwestie had niet de juiste connector op voorraad maar aangezien ik de microfoon aan de voorkant niet (veel) gebruik, besloten om het daarmee te doen.

Resultaat is nu dat er niets wordt herkend op vervangen koptelefoon connector aan de voorkant.

En helemaal leuk is dat de externe speakers aan de achterkant nu ook geen geluid meer geven. Ik heb alles in alle mogelijke gaten 100 keer in en uitgeplugd, niks werkt. Het gaat om de Edifier R1280DB speakers. Handleiding is hier te vinden: https://usa-oss.edifier.com/Uploads/meauls/2021/02/04/20210204100927161240456745810.pdf

Als ik de 3.5 mm audiosnoer wat met rood/wit in speaker zit aansluit op de koptelefoon achterkant, herkent Windows hem schijnbaar wel want hij vraagt wat het is, lijn, mic of speakers of zoiets. Het maakt niet uit wat ik aanklik --> geen geluid. Het groene lampje op de speakers brandt netjes. Ook aansluiten op andere gaten (roze, blauw) doet niks. Ik heb ook een snoer met groen/rood die ik in pc heb gedouwd, doet ook niks.

Eerlijk gezegd zijn de speakers voor mij nu belangrijker dan de koptelefoon. Ook aan de voorkant aansluiten van de 3.5 speakers doet niks.

Waarom geven speakers achterkant nu ook geen geluid meer? En doet koptelefoon voorkant jack het nog steeds niet?

Ongelooflijk maar waar, driver van speakers verwijderen en opnieuw installeren maakt dat de speakers het weer doen.

De koptelefoon daarentegen wordt aan de voorkant nog steeds niet herkend. Speakers evenmin.

De 'meneer in kwestie' heeft helaas de pc verder niet meer getest na vervanging, de microfoonaansluiting is anders bezet dan de hoofdtelefoonaansluiting, daarin zul het moeten zoeken dat er verder geen geluid uit de desbetreffende aansluiting komt..
Welke pc-kast heb je, er zijn losse connectoren verkrijgbaar voor diverse behuizingen ..

De 'meneer in kwestie' heeft helaas de pc verder niet meer getest na vervanging, de microfoonaansluiting is anders bezet dan de hoofdtelefoonaansluiting, daarin zul het moeten zoeken dat er verder geen geluid uit de desbetreffende aansluiting komt..
Welke pc-kast heb je, er zijn losse connectoren verkrijgbaar voor diverse behuizingen ..
Begrijp ik hieruit dat je niet de connector van microfoon kan gebruiken voor speaker uitgang? Of heeft hij het niet goed terug aangesloten?

Behuizing is Be quiet! Pure Base 600.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan