Windows herstart automatisch

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zinovius

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 nov 2006
Berichten
3
Goed, sinds een aantal dagen mijn RAM uitgebreid van 1 naar 2 gig. Hierna zijn de problemen begonnen, windows start zich automatisch op, zonder enige waarschuwing. Doordat deze klachten aanhielden, besloot ik windows opnieuw te instaleren, waar ik in het begin dacht het probleem verholpen te hebben, komt het zelfde probleem nu weer terug.

wat comp gegevens:
Moederbord
CPU Type Intel Pentium 4, 3200 MHz (16 x 200)
Moederbordnaam MSI 865PE Neo2-PS (MS-6728 v2.0) (5 PCI, 1 AGP, 4 DDR DIMM, Audio)
Moederbord Chipset Intel Springdale i865PE
Systeemgeheugen 2048 MB (PC3200 DDR SDRAM)
BIOS Type AMI (07/07/04)

SPD gegevens:
Apparaatbeschrijving
DIMM1: 512 MB PC3200 DDR SDRAM
DIMM1: 512 MB PC3200 DDR SDRAM
DIMM3: Nanya M2Y1G64DS8HB1G-5T

De keren dat de computer zich nu herstart komen wisselend voor, soms duurt het een half uur en dan weer 2 uur. De foutmelding heb ik nog niet kunnen vastleggen, doordat ik nu pas de optie geselecteerd heb, maar herriner me iets wat "over het fysieke dumpgeheugen".

Als iemand enig idee heeft wat het probleem kan zijn en wat ik eraan kan doen, laat het me weten.

Groeten Zino
 
Doe eens een rechterklik op deze computer en kies eigenschappen.
Kies dan geavanceerd>opstart en herstelinstellingen en klik daar op instellingen.
Vink dan de regel: de computer automatisch starten uit.
Nu start de pc niet meer vanzelf opnieuw op, maar krijg je een blauw scherm met foutmelding. Aan de hand van die foutmelding kunnen we misschien wat makkelijker de oorzaak achterhalen. Vaak zijn het niet goed werkende drivers of een geheugenprobleem.


Zet de 1 GB eens in de eerste bank,en de andere in 2 en 3
 
Ik heb zojuist die optie aangevinkt, zodat bij een eerst volgende keer ik inderdaad de foutmelding goed te zien krijg.

Ik zal het geheugen eens proberen te switchen in de bank, alleen wat voor resultaat zou dit moeten uitwijzen?

Doe ik er verstandig aan om bijvoorbeeld een andere geheugenkaart te proberen? of zou het kunnen zijn dat de 2x512 en 1x1g RAM niet met elkaar matchen?

Bedankt voor het snelle antwoord, Zino
 
dit probleem ken ik, pc startte ook regelmatig vanzelf op na uitbreiding werkgeheugen.. probleem hier voorgelgd, kreeg er geen antwoord op :confused: hopelijk gaat het de topicopener dit wel lukken, zal het hier in de gaten houden, misschien heb ik er ook wat aan :D
 
Right...ik ben vandaag eerst eens terug naar de store gegaan waar ik die 1g aan RAM heb gekocht, probleem uitlegd en kreeg vervolgens een nieuwe kaart mee vanwege de reden dat de RAM kaart best een kapot gegaan kan zijn door bijvoorbeeld statische lading. Dus eenmaal thuis, nieuwe kaart erin geplugd, dit maal niet in de 4de bank maar in de 3de bank. (4 Banks, waarvan 2x512 en 1x 1g RAM) Nu vele uren later, lijkt alles prima te lopen, geen restarts meer, geen vaag gedoe, maar gewoon zoals windows hoort te lopen.

Redenen:
- De andere RAM kaart kan kapot zijn geweest, wat mogelijke een storing gaf, en vervolgens windows automatisch deed restarten.
- Door mijn RAM in de 3 bank te plaatsen i.p.v. de 4de bank.
- Doordat ik voor het inbrengen van mijn nieuwe kaart, eerst (nog eens) alles goe dheb schoongemaakt --> stof, vuil, ventilatoren, etc.

Vooralsnog lijkt het prima te lopen, mocht dit veranderen, zal dit onmiddelijk terug plaatsen in deze topic.

Greetz Zino
 
oke thnx :D nou weet ik waar ik hier aan toe ben, ik gok dat het hier de eerste reden is, ik ga erachteraan, want wist me geen raad. Toch mooi dat hier 2 mensen gelijk zijn geholpen :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan