Windows herstel partitie

Status
Niet open voor verdere reacties.

kaaskopp

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2011
hoi,
ik heb een probleem met laptop(dell studio 1558). ik wou pas een fabrieksbakcup terugzetten omdat er een keylogger op mijn computer zat. dit kan via een progama van dell(dell datasafe local backup) maar die geeft aan dat mijn herstelpartitie beschadigd is en zegt dat hij die nodig heeft voor een fabrieks backup, maar hij is er nog wel want als ik bij partities kijk staat er wel een recovery partitie. het progamma zegt dat ik het met een windowsherstel cd het kan oplossen dus had ik die gebrand. maar toen ik met f12 de cd opstart kreeg ik het windows schermpje maar net voor het beeltje van de herstel opties kreeg ik een foutcode 0x4001100200001012 ''neem contact op met dell'' weet mischien iemand hoe ik mijn herstelpartitie kan herstellen, ik heb de herstelcd van windows ook al 2x gebrand en aan de snelheid van het branden licht het niet, ik heb ook al gekeken voor een backup op cd van dell maar die kon ik niet vinden op de website.

alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Hoi,

Direct na de aanschaf kan je een set recovery-dvd's aanmaken, dit is kennelijk niet gebeurd.
Hoewel er een herstelpartitie aanwezig is, wordt altijd aangeraden om ook die dvd's aan te maken.
Er kan immers ook iets gebeuren met die partitie (al is het maar een virus .... :P)

Kennelijk zijn er inderdaad nu problemen met die herstelpartitie. En ja, als je achteraf vanuit die beschadigde partitie alsnog een cd/dvd probeert te maken, is de kans natuurlijk groot dat dat ook niet goed gaat.
Ik zou zeggen: bel Dell .... en leg het probleem voor. Als je nog garantie hebt en je hebt het apparaat op jou naam laten registreren heb je kans dat ze je mogelijk een set dvd's willen opsturen.

Laatst bewerkt:
Je kunt wel contact met Dell opnemen, maar ik vermoed dat je deze recover cd/dvd's alleen kunt bestellen a ong. € 60,-
Heb hetzelfde ervaren bij HP.
Maar ja, niet geschoten is altijd mis.

bij mijn oude acer laptop koste die cd maar 20,-. maar ik vraag me af of je dan wel nog je herstelpartitie terugkrijgt of kan je dan zelf geen fabrieksbackup meer branden?

bij mijn oude acer laptop koste die cd maar 20,-. maar ik vraag me af of je dan wel nog je herstelpartitie terugkrijgt of kan je dan zelf geen fabrieksbackup meer branden?

Als het je lukt sturen ze eenzelfde set dvd's die je eigenlijk zelf had moeten maken, voor jou merk/type laptop.
En daarmee kan je een recovery doen naar de 'fabrieksinstellingen'.
Als je zo'n set dvd's hebt, is die herstelpartitite feitelijk niet meer nodig ....

Je kunt altijd nog een versie van Windows kopen, maar daarbij kan je uiteraard niet meer terug naar de fabrieksinstellingen.

Maar je kunt hier eindeloos heen en weer 'mailen', uiteindelijk zal je tóch actie moeten nemen .... :confused:

Succes!!!

kan ik ook die backup downloaden van precies dezelfde versie of is dit ilegaal of gaat dit niet?

kan ik ook die backup downloaden van precies dezelfde versie of is dit ilegaal of gaat dit niet?

Als je geen recovery kunt doen vanaf een herstelpartitie omdat die beschadigd is, is het alleen mogelijk diezelfde recovery te doen vanaf herstel-dvd's, die met de computer zijn meegeleverd of direct na de aanschaf zijn aangemaakt.
Het gaat daarbij dus niet om 'een herstel-cd' zoals jij aangeeft, maat om een set dvd's die bij Windows 7 al gauw bestaat uit 2 dvd's.

Mag jij me vertellen waar je die kan 'downloaden' ......
Los daarvan: het is feitelijk dus illegaal.
Los daarvan: het is de vraag of dat lukt. Het gaat dan om een set die is aangemaakt vanuit eenzelfde laptop (merk/type) met een ander serienummer/licentiecode (win).

iemand in mijn familie heeft de zelfde laptop en kan een fabrieks backup maken, maar dit is dus illegaal? en weet je zeker dat het meerdere dvds zijn want volgens mij is mijn recovery partitie net 3,5 giga byte

Hoi,

Ik zou zeggen laat dat familielid twee dvd's gereed houden en een set recovery-schijven maken .....
Niet geschoten is altijd mis ......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan