tim687
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 25 apr 2010
Hallo,
Ik heb een WHS met windows 2003 er op, het werkte goed (niet perfect) voor even, er zat tot mijn grote verbazing een 100 MP/S netwerk kaart in, ik heb er nu wel een 1 GB/S netwerk kaart in zitten maar daar begon het allemaal!
De router moest gereset worden omdat de in komende internet verbindig bij de routers steeds weg viel!
Problemen:
1. Windows Home Server Console;
Kan niet verbinden van af een pc
Als je hem opstart van af de WHS zie je voor -1 sec. de blauwe lay-out en dan is het weg.
2. Windows Media Connect;
WMC wil niet verwijdert worden!
(waarom ik het weg wil: heb een Twonky Media Server Licentie en WMC werkt niet!)
3. Niet alle services starten op;
Ik heb met notepad een .cmd bestand in de opstart map geplaatst met: NET START als commando
(start op zonder problemen)
Door al die problemen zijn onze pc's van slag met betrekking to; backup, internet, netwerk, sharing etc.
Specefikaties Server:
Gekocht bij: All Vision woerden
CPU: Intel Atlon
RAM: 2 Gb
INTERNET SPEED: 1 GB/S
HDD: 1 KEER (in twee parties) 1000 GB (1 TB)
DVD: ???
Netwerk kaart: Eminent 1gb family networking
ROUTER: Eminent 300 ... (met een zilveren streep en 3 antenes (post voor meer info over Router))
Netwerk Alg.:
1 GB/S
SWITCH
HUB
Overig:
Squeeze Box Duet
Panasonic Viera Plasma Full HD 600 MHZ Tv
2 X Nintendo DSI
Logitec Harmony One afstandsbediening
Internet Provider:
Ziggo
Abo:
20 MB/S
(gehaalt: 16 MB/S down 2,4 MB/S Up)
Brother All in One Laser Printer, type zie profiel
Ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen, en de UPnP en DHCP zijn ingeschakelt en ip server toegevoegd.
Groet,
Dj Alva
Ik heb een WHS met windows 2003 er op, het werkte goed (niet perfect) voor even, er zat tot mijn grote verbazing een 100 MP/S netwerk kaart in, ik heb er nu wel een 1 GB/S netwerk kaart in zitten maar daar begon het allemaal!
De router moest gereset worden omdat de in komende internet verbindig bij de routers steeds weg viel!
Problemen:
1. Windows Home Server Console;
Kan niet verbinden van af een pc
Als je hem opstart van af de WHS zie je voor -1 sec. de blauwe lay-out en dan is het weg.
2. Windows Media Connect;
WMC wil niet verwijdert worden!
(waarom ik het weg wil: heb een Twonky Media Server Licentie en WMC werkt niet!)
3. Niet alle services starten op;
Ik heb met notepad een .cmd bestand in de opstart map geplaatst met: NET START als commando
(start op zonder problemen)
Door al die problemen zijn onze pc's van slag met betrekking to; backup, internet, netwerk, sharing etc.
Specefikaties Server:
Gekocht bij: All Vision woerden
CPU: Intel Atlon
RAM: 2 Gb
INTERNET SPEED: 1 GB/S
HDD: 1 KEER (in twee parties) 1000 GB (1 TB)
DVD: ???
Netwerk kaart: Eminent 1gb family networking
ROUTER: Eminent 300 ... (met een zilveren streep en 3 antenes (post voor meer info over Router))
Netwerk Alg.:
1 GB/S
SWITCH
HUB
Overig:
Squeeze Box Duet
Panasonic Viera Plasma Full HD 600 MHZ Tv
2 X Nintendo DSI
Logitec Harmony One afstandsbediening
Internet Provider:
Ziggo
Abo:
20 MB/S
(gehaalt: 16 MB/S down 2,4 MB/S Up)
Brother All in One Laser Printer, type zie profiel
Ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen, en de UPnP en DHCP zijn ingeschakelt en ip server toegevoegd.
Groet,
Dj Alva