Windows home Server gratis of terminal login Ubuntu vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

batuhan52

Banned
Lid geworden
2 jul 2011
Hallo

Ik wil graag windows home server maar moet je windows home server kopen? is het een aparaat?

Als het wel een aparaat is hoe moet ik dan GRATIS een server maken ZONDER apparaat?
Als dit allemaal niet kan dan bedenk ik wel iets anders

AUB help MIJ!

Welkom op Helpmij.nl.:)

Windows Home Server is niet gratis. Meestal geinstalleerd bij een compleet apparaat.

Wil je gratis server van een PC maken, dan zul je bijvoorbeeld naar Linux kunnen kijken.

ik heb is een ubuntu server geinstaleert toen vroeg hij in een terminal om de login gegevens en ik kon dus het wachtwoord niet typen of wat voor een linux server moet ik gebruiken?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb zelf geen ervaring met Linux verder. Als je wilt kan ik de topic naar de Linux sectie verplaatsen om je vraag daar onder de aandacht te brengen.

Heb de topic verplaatst en tevens je titel hierop iets aangepast.:)

Hallo,

Ik wil graag een server maar ik wil niet betalen voor apparatuur ik heb 4 pcs welke versie van linux moet ik installeeren en hoe?

Je kunt bijv. een QNAP nas kopen. Voor de meeste netwerken prima geschikt voor het delen van bestanden en meer.

Andere oplossingen zijn bijv. een Fritzbox 7270 (of het nieuwe ziggo modem). Daar kun je een USB schijf aan koppelen en heb je ook al te bestanden gedeeld.

Mijn opstelling is momenteel een fit-pc2 met daarop ClearOS. Dit is een Linux variant waar werkelijk alles al is ingebouwd (samba, mail, print, enz.....). Beheer verloopt via een webpagina en er is geen echte Linux kennis vereist.

re whs

beste TS,

allereerst - Windows Home server, is een windows versie, net als windows xp vista 7 en windows 98. kortom het is een besturings systeem, en vereist dus een EIGEN pc om op te draaien... deze server kun je dan ook nergens anders meer voor gebruiken dan voor de taken die jouw server moet doen (delen van bestanden, downloaden van vanalles, delen an een printer, en dat soort taken...

erg geschikt voor niet technische gebruikers is het echter niet, - en ik zou het je dus afraden te kopen, vermits je niet iemand hebt of kent die je er geregeld bij kan helpen. als je geld wilt uitgeven kun je overwegen om eens naar amahi.org te surfen en daar te kijken (behoorlijke kennis van de engelse taal is echter wel gevraagt). of er iets van je gading bij zit... - waarschuwing echter wel, dat amahi nog behoorlijk in ontwikkeling is en dat een en ander voorlopig beter wordt gepresenteerd dan het in werkelijkheid is...

een wellicht beter alternatief is freenas (let wel versie 7 is op dit moment nog de beste voor thuis).... hier zitten echter een paar dikke maren aan:

1: het werkt niet op zomaar elke pc ....
2: je zult heel veer (voornamelijk engelse) documentatie moeten lezen
3: als er een keer iets fout gaat - heb je relatief gezien de minste kans - om het zonder hulp opgelost te krijgen (en hulp is vrij schaars) ...

het grote voordeel van freenas is echter wel dat het al op een vrij oude pc gaat werken...
(denk aan bijv een Celeron D of een athlon64 maar ook bijv op een ATOM

let er echter wel op dat je 'verplicht' een intel netwerk kaart nodig hebt, nu niet die onboard rommel van nvidia via realtek of dat soort troep...

zelf een linux server in elkaar steken moet je vooral NIET aan beginnen... het is heel erg veel werk en bijna niemand krijgt dat ECHT goed en veilig voor elkaar (de meeste professionals hier op het forum incluis...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan