Windows home Server gratis of terminal login Ubuntu vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

batuhan52

Banned
Lid geworden
2 jul 2011
Hallo

Ik wil graag windows home server maar moet je windows home server kopen? is het een aparaat?

Als het wel een aparaat is hoe moet ik dan GRATIS een server maken ZONDER apparaat?
Als dit allemaal niet kan dan bedenk ik wel iets anders

AUB help MIJ!

Welkom op Helpmij.nl.:)

Windows Home Server is niet gratis. Meestal geinstalleerd bij een compleet apparaat.

Wil je gratis server van een PC maken, dan zul je bijvoorbeeld naar Linux kunnen kijken.

ik heb is een ubuntu server geinstaleert toen vroeg hij in een terminal om de login gegevens en ik kon dus het wachtwoord niet typen of wat voor een linux server moet ik gebruiken?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb zelf geen ervaring met Linux verder. Als je wilt kan ik de topic naar de Linux sectie verplaatsen om je vraag daar onder de aandacht te brengen.

Heb de topic verplaatst en tevens je titel hierop iets aangepast.:)

Hallo,

Ik wil graag een server maar ik wil niet betalen voor apparatuur ik heb 4 pcs welke versie van linux moet ik installeeren en hoe?

Je kunt bijv. een QNAP nas kopen. Voor de meeste netwerken prima geschikt voor het delen van bestanden en meer.

Andere oplossingen zijn bijv. een Fritzbox 7270 (of het nieuwe ziggo modem). Daar kun je een USB schijf aan koppelen en heb je ook al te bestanden gedeeld.

Mijn opstelling is momenteel een fit-pc2 met daarop ClearOS. Dit is een Linux variant waar werkelijk alles al is ingebouwd (samba, mail, print, enz.....). Beheer verloopt via een webpagina en er is geen echte Linux kennis vereist.

re whs

beste TS,