windows home/upgrade pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroen0078

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2006
Berichten
28
hallo,


Als er op mijn computer het besturingsysteem Windows home edition opstaat kan ik daar windows professional van maken door een upgrade van Windows profesional op te zeten of moet ik het hele besturingsysteem Windows professional erop zetten?


alvast bedankt
 
Een upgrade van Home naar Pro is mogelijk, maar als je hem nog moet aanschaffen is een nieuwe licensie (+cd) voor XP Pro goedkoper..
 
Je kunt upgraden.......maar waarom zou je dat willen doen.
Alleen voor de beveiliging van je netwerkmappen??
En als je wilt upgraden dan moet je wel zeker weten dat er geen fouten in de home versie zitten.
Anders gaan de fouten namelijk mee tijdens het upgraden.
 
zwembad zei:
Je kunt upgraden.......maar waarom zou je dat willen doen.
Alleen voor de beveiliging van je netwerkmappen??
En als je wilt upgraden dan moet je wel zeker weten dat er geen fouten in de home versie zitten.
Anders gaan de fouten namelijk mee tijdens het upgraden.

Alleen voor de beveiliging van je netwerkmappen??
HU?
Waar heb je het over? Ik zie nergens dat de threadstarter het hiet over heeft, en als jij het hebt waar ik denk dat je het over hebt kun je daar makelijk met XP Home mee werken.

Tussen XP Home en Pro zitten genoeg verschillen voor mij, om op elke PC XP Pro te gebruiken.

En dan zou je de fouten meenemen? Sowhat; die fouten heb je dan nu ook al. En als het ging om de fouten weg te halen, kan net zo goed XP Home opnieuw erop gezet worden. Omdat dit probleem (nog) niet genoemd wordt door de TS zal ik hier niet verder op ingaan.

==========
Ja, je kunt van home naar pro upgraden zonder gegevens te verliezen.
 
ik werk in een netwerk met versch computers met een domein, windows pro is daar veel stabieler in en meer geschikt voor dan windows home vandaar. Maar had dit nog nooit eerder gedaan van home naar pro
bedankt voor de reacties
 
Dat XP Pro beter geschikt is voor professioneel gebruik ben ik het met je eens. Op een zakelijk netwerk kun XP Professional aan een domein worden toegevoegd. XP Home Edition kan alleen toegang krijgen tot domeinbronnen als printers en servers. Met deze versie kun je echter geen gebruik maken van beheertaken die op een domein zijn gebaseerd zoals groepbeleid.

Maar stabieler?
Onder stabieler zie ik minder foutmeldingen, crashes, etc.. Daar zijn Home en Pro toch gelijk in?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan