Windows Hosts bestand websites deblokkeren/blokkeren omdraaien.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jesse123

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2012
Hallo,

Ik ben bezig met software die het \System32\drivers\etc\hosts bestand van Windows 7 aanpast.
Ik kan het programma sites laten blokkeren, maar ik vraag me af of je in dat hosts bestand ook kunt instellen dan alles is geblokkeerd behalve de sites die je dan opgeeft. Deze moeten ook makkelijk opnieuw geblokkeerd moeten worden.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen :)
Alvast bedankt.

Mvg,
Jesse

Het hosts bestand blokkeert of deblokkeert niets. Het is alleen een 'oude' manier om DNS uit te voeren. Op het moment dat jouw software wat 'blokkeert' is het enige wat je doet een (onbestaand) IP adres toekennen aan een host. Zo kun je bijvoorbeeld 173.194.67.94 toekennen aan marktplaats.nl. Of 127.0.0.1. Als er op het IP adres geen server draait zul je dus geen resultaat krijgen.
Wat jij wilt is een eigen DNS servertje maken. Die laat je dan alles blokkeren, tenzij het adres in een 'safe list' staat. Dan zou je de DNS request kunnen doorsturen naar een andere (externe) DNS server.

Hoi ReneDirks,

Bedankt voor de snelle reactie :).
Ik ga het proberen, als ik er niet uit kom zal ik het wel vragen ;)

Mvg,
Jesse

Helaas heb ik niks kunnen vinden. Ik had een programma in Visual Basic dat de links van de websites dus via DNS 'blokkeert'.
Hoe zou ik dit eventueel op moeten lossen? Of zou ik in een andere programmeertaal gaan zoeken?

Nogmaals bedankt voor de snelle reactie.
Ik ben samen met nog iemand met dit project bezig dus hier zullen we wel even naar kijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan