windows instal.

Status
Niet open voor verdere reacties.

menno1989

Banned
Lid geworden
24 jul 2005
Ik heb hier een computer staan waar ik windows xp op wil hebben, maar dat lukt maar niet. Mijn probleem is, dat hij iederekeer een foutmelding aangeeft tijdens de hardware configuratie (nog voor de win setup) of het beeld slaat vast en hij doet niks meer (kopieren van bestanden houd op). Wie weet wat dit is?

De foutmelding is:
kan het bestand hall.dll niet laden
fout code 7

Het bestand kan je ook niet over slaan of negeren of wat dan ook want als ik op een knop druk reboot hij weer.

Aan de cd`s ligt het niet, wat ik heb alle soorten met windows geprobeert en op al die cd`s zaten GEEN krassen. Ik heb zelfs hiervoor een windows gedownload.

Specs.

Intel celeron 533 Mhz
3gig+20gig Hdd
geforce 2 pci
soundblaster live 5.1
netwerkkaart (pci)
cd-ron 52x (best wel een oude)
Floppy

Misschien ligt het aan de hardware? wie kan mij helpen? alvast bedankt!

Geplaatst door ikself
Hopelijk kom je hier wat verder mee. :)

Niet echt want het is bij het laden van bestanden VOOR de windows setup dus reinstallen zoals op die pagina staat, kan niet. :(

Is de pc vóór de XP-installatie wel volledig geformateerd?

nee, maar zelf dacht ik dat het aan me hardware lag ofzo ? dat de cdrom lens dat bestand niet kan lezen ofzo

In hal.dll staan gegevens over je configuratie m.b.t. de hardware. Omdat je pc niet geformateerd is, zou het zo kunnen zijn dat er een 'oud' OS vanuit de boot.ini wordt aangeroepen, waarvan de hal.dll beschadigd is. Ik zou volledig formateren (alle partities) en dan XP opnieuw installeren.:)

Geplaatst door ikself
In hal.dll staan gegevens over je configuratie m.b.t. de hardware. Omdat je pc niet geformateerd is, zou het zo kunnen zijn dat er een 'oud' OS vanuit de boot.ini wordt aangeroepen, waarvan de hal.dll beschadigd is. Ik zou volledig formateren (alle partities) en dan XP opnieuw installeren.:)

wow nice, thnx man ik ga gelijk proberen :D

omg hier word ik toch ****** ziek van. nu geeft ie dit aan:
kan het bestand setupdd.sys niet in het geheugen lade.
de foutcode is: 14

blavla

ik heb de hdd geformateerd en als primary geconverteerd zodat er wel een o/s op kan, maar nu dit :S

Heb je ook gecontroleerd of cd goed leesbaar is?
Kopieer de inhoud eens naar de harde schijf, op die manier weet je of de cd okay is.

Geplaatst door Admin_Frisian
Heb je ook gecontroleerd of cd goed leesbaar is?
Kopieer de inhoud eens naar de harde schijf, op die manier weet je of de cd okay is.

umh ik heb de windows xp cd`s wel gekopiert naar me computer op een GOEIE maar niet op degene waar win xp zelf op moet....

Geplaatst door menno1989

umh ik heb de windows xp cd`s wel gekopiert naar me computer op een GOEIE maar niet op degene waar win xp zelf op moet....
Dan moet de cd goed zijn dus.

Wat je nog kunt proberen is zoveel mogelijk hardware uit de pc halen.
Het kan zijn dat windows zich verslikt tijdens de installatie.
Je kunt dan na de instal de hardware weer terug plaatsen.

NB. De pc functioneerde eerst goed?

Geplaatst door Admin_Frisian

Dan moet de cd goed zijn dus.

Wat je nog kunt proberen is zoveel mogelijk hardware uit de pc halen.
Het kan zijn dat windows zich verslikt tijdens de installatie.
Je kunt dan na de instal de hardware weer terug plaatsen.

NB. De pc functioneerde eerst goed?

ja ik zou opzich 1 hdd eruit halen, maar heb ik al gedaan toen kreeg ik foutcode 14, en de pc heeft et wel gedaan maar met een andere hdd erin, en minder pci apparaten.

Ik weet het denk ik al. Het is gewoon de cd want bij sommige cd`s komt ie verder met bestanden laden dan andere cd`s. De bestanden zijn gewoon beschadigd zodat me cd-rom speler er moeite mee heeft om ze in te laden, dus dan heeft et niks met krassen op cd te maken :(

maar toch bedankt voor dit topic...
(mss heeft iemand hier nog iets aan)

Mzl.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan