Windows instalatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

FietsS

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2008
Hallo,
Ik dacht gister mijn PC even opnieuw te intaleren want hij liep nogal traag.
Dus ik reboot met de Windows CD er in en delete alle partities en wil nieuwen indelen
Tijdens het indelen word er geformat snel of normaal, ik deed normaal dus ik w8 een tijd.
Nog niet eens op de helf gaat al het stroom er af vanwegen een stroomstoring dus tijdens het formateren is mijn PC uit gegaan, en dat is dus niet best ben ik al eerder achtergekomen
Dus ik start weer op met de windows cd en kom weer in het scherm dat ik kan instaleren, repareren of afsluiten. als ik wil instaleren zegt hij dat hij de CD niet meer herkent terwijl ik 2 orginele Windows XP home heb geprobeerd. Ik kom wel gewoon in windows repair maar de meeste cmds snap ik daar niet van.
Ik heb al een schijfcheck geprobeerd, kwam niks uit en heb de schijven waarmij ik bezig was geformateerd.
Als ik zonder CD wil opstarten zegt hij dat het bestant ntldr mist. ik heb ook al geprobeerd het bestandje te kopieren via windows repair alleen dan kan hij het opgegeven pad niet vinden.

Dus nu zit ik vast, ik heb een geformate PC en ik kan Windows niet instaleren of Partieties indelen, ik heb geen beschikking over een Floppy drive wel een USB en een CD/DVD drive verder is het een vrij nieuwe hardeschijf en de windows versies zijn legaal.

Laatst bewerkt:
Welkom op HelpMij, FietsS !

Ik denk dat je je schijf als 2e harddisk in een andere pc stopt, en dan de partities opnieuw aanmaken en formatteren, middels schijfbeheer.
Hopen dat je harddisk niet beschadigd is.

Laatst bewerkt:
Hallo, bedankt voor de reacties, ik heb even 2 vragen

Op die link dat je mij gegeven heb voor de img's staan 4 keuzes, hoe weet ik welke ik moet gebruiken?
En kan het ook op een DVD gebrand worden want daar heb ik een paar herschrijfbare van, mijn PC heeft een CD/DVD reader

Mvg Jouke Veer

Windows 98 SE (2.6 MB) die moet werken.
En hij kan ook op dvd maar ik zou hem bewaren voor een volgende kaar altijd handig.
Ultimate boot cd is ook iets om bij de hand te hebben.

Nou ik heb hem gebrand en uitgevoerd op mijn PC en heb nu de Fdisk gestart
Op een moment krijg ik 4 opties en ik weet niet zeker welke ik moet kiezen de dit zijn de opties:

1: Create DOS partition or Logical DOS drive

2: Set Active Partition

3: Delete Partition or Logical drive

4: Display Partition information

Mvg Jouke Veer

Ik heb iemand anders er naar laten kijken en hij heeft mij vertelt dat ik een vorige verzie nodig heb, zoals windows 95 om mijn systeem weer te kunnen herstellen.
Is het mogelijk om windows 95 te downloaden? want ik heb die thuis niet liggen

Mvg Jouke Veer

Ik heb iemand anders er naar laten kijken en hij heeft mij vertelt dat ik een vorige verzie nodig heb, zoals windows 95 om mijn systeem weer te kunnen herstellen.
Is het mogelijk om windows 95 te downloaden? want ik heb die thuis niet liggen

Mvg Jouke Veer

Onzin jammer van die verkeerde informatie van die iemand.
Je kunt je harddisk gewoon opnieuw partitioneren met fdisk en dan winxp opnieuw installeren.
Bootdisk cd win 98 werkt perfect.

Zie onderstaande site.

http://www.planet.nl/planet/show/id=74274/contentid=552249

Nou het is gelukt om de mislukte schijf te verwijderen en een nieuwe te maken, maar nu zit ik nog met mijn andere probleem.
Mijn windows CD word niet herkent tijdens de instalatie van windows dit gebeurd er:
De windows CD gaat in de PC.
Ik reboot
Ik kies ervoor om te starten via een CD
Ik zie een blauw scherm van windows en er word vanalles geladen
Ik kom in een menu daar krijg ik de volgende keuzes:
Instaleren
Repareren
Afsluiten

Repareren werkt prima zondere enige problem maar als ik instaleren kies word er wat geladen, ik moet de voorwaarden accepteren en dan zegt hij dat de hij de cd-rom niet kan herkennen als een windows cd terwijl dit een legale cd is waarmee ik al 2x eerder windows zonder problemen heb kunnen instaleren, voor de zekerheid heb ik de cd van mijn vader geprobeerd wat ook een legale verzie is en die werd ook niet herkent.

Nu is mijn vraag: Hoe kan ik mijn PC de Windows CD laten herkennen?

Mvg Jouke Veer

Hij geeft dus een melding dat die de cdrom drive niet herkend maar hij start wel op vanaf cdrom?
Of herkend die de harddisk niet omdat je misschien een sata schijf hebt waarvoor je eerst de sata drivers moet installeren.

http://valkarts.nl/windowsxpinstallatie/

Geen van bijde denk ik, dit is wat er gebeurde wat mijn probleem veroorzaakte:
Ik instaleerde Windows XP, ik kwam in het scherm dat je partities kan indelen en daar was ik mee bezig. Toen hij aan het formateren was is de stroom uitgevallen dus tijdens het formateren van mijn schijf is de PC uitgevallen. toen ik later het nog eens probeerde werd mijn CD niet meer herkent terwijl 1 uur eerder het gewoon prima liep!
Dus ik ben bang dat er tijdens het formateren + uitvallen van de PC iets mis is gegaan.
want ik heb al 2x eerder zonder problemen alles kunnen verwijderen en gewoon partieties + windows kunnen indelen.

Heb je al in de bios gekeken of je cdrom daar in staat.
Je zou kunnen proberen de connectors los te maken van je cdrom dan weer op starten en daarna weer afsluiten eens en weer aansluiten en kijken wa die dan doet.
Geeft dat nog problemen zou je de bios nog eens kunnen resetten dmv een jumper op het moederbord of de knoopbatterij tijdelijk te verwijderen.
WEL DE STEKKER UIR DE PC KAST DOEN.

Werkt het nog niet zou ik eens een andere cd/dvd drive proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan