Windows install Op S-ata Lukt niet!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

joeyschrama

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2007
Berichten
149
Hallo,
Ik heb hier huis een pcchips P21G (V1.0)
EN wil hier windows vista Home premium 32 Bits op installeren
Maar ik heb alleen een compactabiliteitsprobleem tussen windows en mijn Sata/Raid Aansluiting (Een groot nadeel van mijn mobo!!!! :mad: )
Ik had hier eerst vista opgezert en hij zag mijn schijf gewoon..
Ik wilde een schone instalatie doen maar dat kan nu niet meer,
Ik doe de vista DvD in mijn DvD Brander/Speler en hij boot van cd...
Er staat: Windows bestanden worden geladen...

Vervolgens loopt het balkje vol en: Of mijn pc blijft hangen, Of hij reboot de heletijd...
Jammer genoeg kan ik ook niet Gewoon verder met mijn oude besturingssysteem want ik heb de schijf geformateerd...
En met xp Heb ik ook last van dit gedoe...
Hij hangt vast op de helft van het laden van de apparaatstuurprogramma's (dus nog voordat ik kan kiezen op welke schijf ik windows wil installeren) ik heb ook al F6 ingedrukt tijdens installatie en drivers ingeladen en nog loopt ie vast...

een andere schijf (Ide) heb ik ook geprobeerd en werkt wel...
Ik heb ook geprobeerd mijn schijf (S-ata) in een andere pc te plaatsen en installeren en dat werkt wel dus de schijf is niet kapot..

Vervolgens heb ik dus Maxblast 4 gedownload en op floppy gezet...
Geboot van floppy en hdd opnieuw gefotmateerd en gepartitioneert..
En nog steeds geen Respons na het laden van die bestanden..


Wie o wie kan mij helpen????:confused:
 
Sommige oudere SATA I controllers houden niet van de nieuwere SATA II harde schijven. (vooral die van VIA) Je kan harde schijven handmatig op SATA I zetten, dan mis je wel geavanceerdere SATA II functies als NCQ, maar dan doet hij het wel.
 
Sommige oudere SATA I controllers houden niet van de nieuwere SATA II harde schijven. (vooral die van VIA) Je kan harde schijven handmatig op SATA I zetten, dan mis je wel geavanceerdere SATA II functies als NCQ, maar dan doet hij het wel.

Ligt het daar denk je aan want ik heb het zelfde probleem als ik mijn sata hdd loskoppel en een ide (Pata) plaats

EN hoe zet je hem dan naar sata l???
Het betreft DEZE HDD: Maxtor Diamondmax 10 160GB SATA harddisk

Serinummer: 6V160E0
 
een andere schijf (Ide) heb ik ook geprobeerd en werkt wel...
Ligt het daar denk je aan want ik heb het zelfde probleem als ik mijn sata hdd loskoppel en een ide (Pata) plaats
Werk een andere IDE schijf nu wel of niet?
En ook al een andere SATA poort geprobeerd?
Sommige Maxtor schijven hadden problemen met de nForce chipset.
Ik weet niet wat voor chipset jouw moederbord heeft? PcChips website ligt er dacht ik ook uit.
 
Dat is lekker, je hebt meerdere topics geopend over ditzelfde probleem.
Je kunt verder gaan in dit topic, die andere incl. deze gaan dicht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan