Windows installatie mislukt, maar niet random foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

skelle

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2004
Ik heb hier al eerder mijn probleemsysteem gepost bij overklokken.
http://helpmij.nl/forum/showthread.php?p=1612052#post1612052
Daar werd me verteld dat het moederbord stuk is, dat is ook zo, maar ik vermoed dat het een vervangend onderdeel betreft. Daarom wilde ik es windows xp installeren(bootable cd) eerst geraakte hij niet voorbij die blauwe schermen. Maar toen dacht ik eraan om het diskettestation eruit te halen. Hij geraakte al veel verder: alle blauwe schermen passeerde hij met gemak(heb ik 10x geprobeerd) Dan kwam er altijd dezelfde melding(zie bijlage)

Ik zocht op internet, maar vond het niet, nu denk ik aan de twee volgende mogelijkheden:

IDE-poorten kapot(te verhelpen met PCI-kaartje)
Onboard videokaart kapot(omdat hij normaal gezien op het moment van het blauw scherm moet gaan naar de echte setup van windows xp)

systeem:

amd K-6 550 mhz
64 ram
4 mb video onboard

Ik weet dat het normaal gezien windows 98 moet zijn(maar hiervoor heb ik diskettestation nodig, wat weer slechter zal gaan), maar ik ben van plan dat als het werkt tog nog ram bij te steken

Bijlagen

• 110_1058.JPG
    110_1058.JPG
    61,4 KB · Weergaven: 42
Veel wijs geraak ik er niet aan uit:confused: Slechte drivers zegt hij, maar ik zag ook iets staan van IDE-drivers primary only zetten, zal ik es proberen. En andere videokaart zal ik ook maar es proberen.

Kan ik met een Nvidia TNT 2 16 MB windows xp draaien op 1024*768 @ 32 bits kleuren? Kzit nu wel met 4 mb dat ook wel werkt(op 800*600 vloeiend dan) Maar kwil zekerheid.

Zo thuis ben ik niet in videokaarten.
Microsoft zegt alleen: Super VGA-monitor en -beeldschermadapter met een resolutie van 800 x 600 of hoger

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan