Windows Installatie op Raptor lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaDennis

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2006
Berichten
66
Ok,
Ik had een tijdje geleden een Western Digital Raptor (~34 gb @ 10.000 rpm) gekocht.
Ik probeer daar gister Windows XP SP2 (geslipstreamed vanaf SP1) te installeren.

Wat er gebeurd:
Ik heb alleen mijn Raptor er in (qua hdds),
Doe de WinXP cd erin,
Start op via cd,
Windows Installatie start,
Formateert en kopiert bestanden,
Start opnieuw op (nu via hdd natuurlijk),
Foutmelding vlak na de bios: Fout bij laden van het besturingssysteem.

Wat ik heb gedaan:
Op al mijn andere hardeschijven, van zowel mij, als mijn broertjes, als een vriend van me installeert het prima, maar op de Raptor niet.
Die Raptor bij die vriend erin gehangen en het gaat perfect.
Ik heb het ook geprobeerd door tijdens de installatie F6 te drukken (dat niet MS SCSI/Raid apparaten installaren iets), precies het zelde.

System Specs:
- MSI K8N Neo Platinum (MS-7030) moederbord
- Bios type: Award (05/1804)
- AMD Athlon64 3000+ Processor
- 1,5 GB Ram (3x 512 mb, 400 mhz van kingston, ze runnen @ 333 mhz omdat mobo niet ondersteund tho).
- NVIDIA GeForce 6600 GT 128 MB (AGP)
- Die ~34 GB WD Raptor, ongepartitioneerd.
- Logitech MX518 muis
- Logitech Easy Internet keyboard
- Packard Bell 15" LCD scherm( NEC CT500)
- Huntkey HK500-13BP 500W Voeding
- Creative 2.1 speaker dingen
(dat is alles volgens mij?)

Maarja, duidelijk is dat windows op mijn computer niet wilt installeren, iemand nog ideeen?
 
Laatst bewerkt:
probeer het is met een gb ram in dual channel
kan ook zijn dat die schijf slecht ondersteund woord door het moederbord.
soms kan een bios update wonderen doen.
staat de volgorde ook goed ??
boot 1 cdrom/dvd
boot 2 hd
 
Hoe zet ik mn geheugen in dual channel dan?
Bootvolgorde is 1: CD Rom, 2: HDD, rest niks

En ik kan geen bios update vinden, althans, ik heb er 1 gevonden, maar dan kost het 29,95...

Dit is gedetailleerde info over mijn bios:
Program: eSupport.com BIOS Agent Version 3.62
BIOS Date: 05/18/04
BIOS Type: Phoenix - AwardBIOS v6.00PG
BIOS ID: 05/18/2004-MS-7030-6A61CM4CC
OEM Sign-On: W7030NMS V1.1 051804 10:24:50
Chipset: AMD 1100 rev 0
Superio: Unknown
OS: WinXP SP2
CPU: AMD Athlon(tm) 64 Processor 3000+ 2010 Mhz MAX: 3000 Mhz
BIOS ROM In Socket: Yes
 
Mijn persoonlijke ervaringen met de nForce3 250Gb chipset zijn niet al te best.
Dit was in combinatie met een Maxtor harde schijf, misschien heb jij hetzelfde probleem met deze Raptor.
Interessant draadje.
Het gaat ook nog toevallig over jou. :D

NB. ik zou in dit geval gewoon een ander type harde schijf nemen, anders lijkt het mij niet op te lossen, of er moet een oplossing staan op de website van WD, kijk even in de Knowledge Base.
 
Laatst bewerkt:
Wat die te betalen bios-update betreft, bij de MSI-ùoederborden wordt een tool "Live Update" meegeleverd; Als je dit geïnstalleerd hebt en runt, zoekt het automatisch op MSI de laatste drivers voor je moederbord, inclusief bios, en met een gemakkelijke install-methode. Tool te vinden op de installatie-cd van het moederbord, en alle updates (inclusief bios) gratis.

Jan
 
gelukt :D

Ik was somehow niet meer geabbonneerd op dit topic dus kreeg geen mailtje, vandaar deze later reactie, maar dankzij die MSI Live Update is het gelukt, bios updates en tadahh, werkt als een zonnetje :D
Thanks all
 
Super!!!!

Mensen, als jullie dit nog lezen, BEDANKT voor dit topic. Heeft mijn dag(en) goedgemaakt :thumb: . Ik had dus precies hetzelfde als de TS, zelfde moederbord nml MSI K8N Neo Platinum, alleen een andere harde schijf nml de Western Digital Raptor 740ADFD. Met een oude bios heb je dus gewoon problemen. Om dit op te lossen zul je dus in een werkende installatie naar msi moeten gaan en daar het programma liveupdate downloaden, dan je bios bijwerken en je kunt GAAN !! :D

Mensen nogmaals bedankt, keep up the good work:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan