Windows installatie wordt niet gevonden na chkdsk /f

Status
Niet open voor verdere reacties.

jordi92

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 jul 2012
Berichten
4
Goede avond allemaal,
Ik heb een probleem met Windows Vista op een laptop.
De laptop wilde niet meer opstarten en gaf een de error: Er is een onverwachte I/O-fout opgetreden. Ik heb dit geprobeerd op te lossen door opstartherstel te gebruiken van de installatie CD. Dit lukte niet dus toen herstelpunt geprobeerd, werkte ook niet. Toen heb ik vervolgens het geprobeerd met chkdsk /f. Dit duurde heel lang dus heb ik de laptop een nacht aan laten staan om dit te kunnen voltooien. Tussendoor kon ik zien dat er bestanden werden hersteld tijdens het proces. Toen het eenmaal klaar was heb ik de laptop opnieuw opgestart maar dit lukte nog niet(laptop bleef hangen op windows boot logo/laadscherm). Vervolgens weer opstartherstel geprobeerd, maar deze keer kon de laptop niet mijn windows installatie vinden. chkdsk lukte ook niet meer, ik kreeg de volgende melding: Canntop open Volume for Direct Access. Het gaat om de c schijf. Kunnen jullie mij verder helpen:(!
alvast bedankt!
 
heb je een sata/ide naar usb converter? Sluit hem aan op de PC en kijk of hij het daar doet. Als hij het niet doet maar je ziet hem wel bij de apparaten staan probeer TestDisk
LET OP!! Kijk 2 keer voordat je iets doet, deze software kan de schade nog erger maken, maar kan het ook verhelpen. Als je niks doet wat "niet okay voelt" komt alles goed.
Je kan bijv. je hdd kiezen -> Analyse -> File Browser en daarmee kan je al je bestanden kopiëren zodat die in iedergeval veilig zijn.
Suc6!
 
Hallo tim687, bedankt voor jouw antwoord. Ik heb helaas geen sata/ide usb converter. Ik kon eerst wel de C schijf benaderen, tenminste dat deed ik met chkfdsk /f maar nu pakt hij de c schijf niet meer. No direct access wordt er dan vermeld..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan