windows installatie ziet geen station.

Status
Niet open voor verdere reacties.

vrouw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Hoi,

Ik heb een probleem met een nieuwe "schone" instal van windows vista op mijn Acer Aspire 9300Laptop.
Wat heb ik gedaan:
Laptop opgestart met G-Parted en de bestaande Partities verwijderd.
De HD opnieuw geformateerd.(NTFS)
G-Parted ziet de HD en de partities envezo ook in de Bios geen enkel probleem.

Als ik Windows vista ga installeren (duurt lang voordat schermen komen) maar na een minuut of 10 word er om de key gevraagd en die voer ik netjes in.
Daarna word er dan gevraagd waar je windows wilt installeren en dat venster is helemaal leeg.
Windows ziet dus geen HD en/of partities.Er zijn geen stations gevonden geeft ie aan!
Dat is dan zeker ook de reden dat het zolang duurt allemaal met voorgaande schermen?

Hoe krijg ik windows Vista nou geinstalleerd?

P.S.
Met installeren van XP geeft het geen probleem, die ziet wel de HD en Partitie.

Laatst bewerkt:
Windows Vista CD

Dit kan liggen aan je Windows Vista CD. Is het een officiële CD die je bij je notebook gekregen hebt, of is het een gedownloade? Probeer eens een Windows XP cd, of een cd van een ander besturingssysteem. Misschien ziet deze wel het station?

De Vista is een gekopieerde OEM cd van de computer keten. Ook ander Vista instals die ik hier heb liggen zien het station niet.
Ik heb een cd met windows 7 geprobeerd en die start niet eens op!
Alleen de XP (gedownloade) doet het dus wel, da`s toch wel heel vreemd?

Download XP

Ziet je Windows XP CD het station wel? Of start hij alleen op? In ieder geval, probeer met die G - Parted je station opnieuw te formatteren naar NTFS, en ik weet niet hoe dat progje werkt, maar verander het volume van het station naar C:/, en noem hem "ACER". Zo heten ze namelijk allemaal op Acer laptops, misschien is het zo'n stom dingetje die dit alles veroorzaakt?

( PS. ik zou het aanraden om Windows 7 op je PC te zetten, of je moet er perse Vista op willen hebben, ik wordt er in ieder geval helemaal gek van! "bestandje uit program files verwijderen: Weet u dit zeker? JA . Dit is een systeembestand, weet u.... JA U HEEFT GEEN ADMINISTRATOR RECHTEN terwijl ik toch echt de administrator ben...:mad::mad:" )

Oké, het Label is nu ACER en ga het opnieuw proberen, ben benieuwd....

Trouwens ik zie ook in G-Parted dat er bij partitie staat: /dev/sda1. (vreemd of niet?:o)

Vista

*EDIT* Zie het plaatje, linksonderin het schijfje met de tekst '''Load Driver''

1051d1232211647t-clean-install-upgrade-vista-drive_options.jpg

Mmm
Dan denk ik nu dat het te maken heeft met drivers die Vista niet meteen ziet. Bij de Vista installatie, als je de HD moet kiezen, daar staat toch ook zon icoontje linksonderin, en daarnaast staat "Load Drivers" klik daar eens op? En doe dan refresh ( of niet ) Misschien helpt dit? Het kwam ineens bij me op, dat mijn vriend 3 jaar geleden, precies hetzelfde probleem had, en hij klikte erop, en toen kwam zijn HD ineens tevoorschijn...

Laatst bewerkt:
Ohja

Voordat ik het vergeet:
Je moet een USB of andere CD ( of zelfs een floppy ) hebben met daarop drivers voor je harde schijf.

Voordat ik het vergeet:
Je moet een USB of andere CD ( of zelfs een floppy ) hebben met daarop drivers voor je harde schijf.

dat ga ik dan proberen maar moet ik wel weten welke drivers ik moet hebben voor de HD.
ff bij acer speuren dus..

Laatst bewerkt:
In het door UltaWave genoemde scherm heb ik inderdaad de HD drivers kunnen laden:thumb:
Echter... kom in niet verder omdat in hetzelfde scherm de melding komt:
Kan geen systeemvolume vinden dat voldoet aan de systeemcriteria.

Ik heb in hetzelfde scherm ook op formateren geklikt maar daarna dezelfde melding.

Vista blijft Vista...

Ok, nu wordt het wat moeilijker. Misschien is je hardeschijf wel een beetje beschadigd. Doen in de Recovery Console van de Windows XP CD eens een Check Disk?
( chkdsk /f in command prompt )
Als hij fouten heeft gevonden, probeer deze dan te repareren. Probeer nu de Vista CD maar weer eens.

Voordat je met bovengenoemde kwam ben ik met wat anders bezig geweest.

Ik heb XP geinstalleerd die ik gedownload had:eek:
Toen XP erop stond heb ik vanuit XP de cd met Vista erin gedaan en kon toen wel installeren:p

Het enige verschil wat ik zag in het vista schermpje zoals UltaWare een paar posten naar boven liet zien is dat de partitie eerst nummer 1 had en nu vanuit de XP was het partitie 0.

Ik had met mijn zoektocht daar ook wel iets over geleze maar wist niet hoe dat aan te passen en er verder mee om te gaan.

Ok, dat wat je nu gedaan hebt is natuurlijk ook slim! Waarom ik er niet op gekomen ben...

Blij je geholpen te hebben, veel succes met Vista nog! ( lol, met vista heb je nooit succes haha )

:thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan