Windows installatie zonder usb / cd-dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Friedchicken

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 apr 2012
Hallo helpmij-ers,

Ik heb sinds kort een computer staan waar ik graag Windows op zou willen installeren.
Echter heeft de computer GEEN cd-speler, GEEN diskettestation en GEEN mogelijkheid om iets vanaf usb te starten in de bios.

Ik ben in het bezit van een crosslink kabel, een Sharkoon SATA QuickPort Duo, gewone UTP kabels.

Kan iemand mij alstublieft uitleggen hoe ik een installatie kan starten vanaf een netwerk / vanaf de harde schijf?

Alvast bedankt,

Marco

P.s. Ik heb op dit forum en andere fora gezocht hoe je het kan installeren, maar de bleken óf niet te werken, óf te onduidelijk

Hallo,

Dan zou je een server met WDS(Windows Deyeployement Services) moeten hebben. en een AD(Active Directory) en de boot files in de WDS zetten met de windows versies en met kijken in de bios van de PC.

Hallo Nic,

Hoewel ik niet geheel onhandig ben met computers gaat dit me allemaal iets te snel. Zou u dit alstublieft iets gedetailleerder uit kunnen leggen?

Groeten,

Marco

Hallo Marco,

Ik nog even gezocht op het internet voor je, omdat je geen CD en USB opstart mogelijkheden hebt kan je het alleen nog maar via het netwerk je windows installeren dat moet aan de hand van van een Server met Windows Deyeployement Services i.c.m. Active Directory dat houd dus in dat je op je werk kan vragen aan de beheerder daar omdat te doen(mits ze daar een server hebben).

Hallo Nic,

Jammer dat jij de stappen niet uit kan leggen.
Ik zal het echter navragen op mijn werk!

Hartstikke bedankt,

Marco

Dat was waarschijnlijk een hint het niet te proberen, maar als je perse de stappen wilt:

1. Windows 2008 R2 instaleren op een 64 Bit pc, ik ken het alleen met R2, alle andere Server versies zijn te lang geleden.
2. WDS role instaleren,
3. Active Directory Services with domain controller instaleren,
4. DCpromo.exe setup doorlopen, (standaard voor domain controllers)
5. Een bootimage van Windows 7 in de WDS instellen,

6. De pc opstarten, aangesloten op je server,
7. Tijdens opstarten via ESC, DEL, F12 of een soortgelijke toets het bootmenu kiezen en dan opstarten vanaf je netwerkkaart (PXE).
8. Als je alles goed hebt gedaan zal afhankelijk van je Windows 7 image de setup komen of Windows direct instaleren.

Geschatte tijd om dit op te stellen: ervaren systeembeheerder/netwerkbeheerder: minimaal 3 uur non-stop
Zonder ervaring op Windows Server: ik denk meer dan 2 dagen pielen...
Maar wat Nicj56 zegt, kijk of je werk/school/stage een server heeft met WDS en hun lief aankijken.
Kijk dan niet raar op als ze direct nee zeggen of geld vragen aangezien zij dan betalen voor jouw besturingssysteem...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan