Windows installeerd niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jensvde

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2010
Hallo iedereen,

Ik heb vandaag een nieuwe hdd gekocht (western digital 500gb blue) maar Windows 7 wil deze niet gebruiken om te installeren. Ik krijg iets in de aard van 'Windows kan niet worden geinstalleerd op deze vatse schijf omdat... en ook dat mijn bios instellingen niet zijn geconfigureerd om vanaf deze vaste schijf op te starten. In het bios setup staat pata&sata enabled, de controller is ingesteld op 'enchaged' en de eerste opstart apparaat is de nieuwe hdd.

Alvast bedankt!

Jens

Hoi,

In het laatste zit de fout je moet om te installeren je dvd-speler als eerste zetten en dan komt het goed.\En dan even op beeldscherm letten komt vraag om dmv toets in te drukken van cd op te starten

Laatst bewerkt:
Meestal moet je via een F toets (hangt ervan af wat voor pc instellingen je hebt) drukken en vervolgens krijg je opties van waaruit iets moet openen
(bij dit geval dus opstarten vanuit cd speler).

Eigenlijk wat Modag al zei

Had je de schijf wel via advanced o.i.d vanaf de dvd eerst ingedeeld en geformatteerd?

dvd staat eerst, hdd geformatteerd, en nu windows xp geprobeerd. Na setup gedaan heeft met windows bestanden te kopieren (1ste reboot) heb ik: Leesfout en de 2de keer (opnieuw alles geformatteerd enz) krijg ik dit: -|Bè-$-|Bè-$

Windows xp zal een driver nodig hebben voor de sata drive (win 7 ook denk ik), kan je in de bios niet instellen dat hij als een ide drive gezien moet worden.
En na installatie van internet terug zetten zodat er nieuwe hardware gedetecteerd wordt en windows gaat zoeken.

Laatst bewerkt:
Ik zie zo geen optie in het bios, het is een hp pavilion w5460be

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan