Windows Installer fout.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Harry Snor

Giga Honourable Senior Member †
Lid geworden
1 mrt 2004
Berichten
12.410
Hallo !
Op een van mijn PC's, die ik gebruik om te testen etc. wilde ik de nieuwe beta-versie van Microsoft AntiSpyware installeren.
Ik krijg dan de volgende melding:

"Kan geen toegang krijgen tot de Windows-Installer-service. De oorzaak kan zijn dat u Windows in de veilige modus hebt gestart, of dat Windows Installer niet juist is geinstalleerd. Neem contact op met het ondersteuningspersoneel voor assistentie"

Ik heb dus wat geneusd in Microsoft KB, en de voorgestelde oplossingen geprobeerd. Heeft niet geholpen ! Nu schijnt er volgens Microsoft een fix voor te zijn, maar daar moet ik hen voor bellen (???)
Iemand een beter idee ?
Thanks,
Harry.
 
Geplaatst door Harry Snor
De oorzaak kan zijn dat u Windows in de veilige modus hebt gestart, of dat Windows Installer niet juist is geinstalleerd. Neem contact op met het ondersteuningspersoneel voor assistentie"

Heb je in veilige modus gestart? Want dan is dat het probleem
 
Heb je windows update al gedaan?
Er wordt sinds kort een nieuwe versie van installer aangeboden.
 
Hallo !
Natuurlijk werkte ik niet in de veilige modus !!
De nieuwe update heb ik gisteravond voor de zekerheid nog even gedownload en geinstalleerd. Geen foutmelding o.i.d. ontvangen, maar het heeft ook niet geholpen.
Guus: Dat ga ik proberen, maar vandaag steeds overbelast !!
Vast bedankt u allen,
Greetz,
Harry.
 
Geplaatst door Harry Snor
Hallo !
Natuurlijk werkte ik niet in de veilige modus !!
De nieuwe update heb ik gisteravond voor de zekerheid nog even gedownload en geinstalleerd. Geen foutmelding o.i.d. ontvangen, maar het heeft ook niet geholpen.
Guus: Dat ga ik proberen, maar vandaag steeds overbelast !!
Vast bedankt u allen,
Greetz,
Harry.

Laat je het nog even weten ;)?
 
Hallo !
ZipPe, bedankt voor die link, maar die had ik al bekeken voor jullie hier lastig te vallen. De oplossing onder 1. werkt niet.
De tweede oplossing zou opnieuw installeren zijn, maar dan staat er: Dit is niet nodig bij Win XP ! Dus ?
Ik ga morgen met frisse moed per telefoon in de slag met Microsoft, en houd jullie op de hoogte.
Greetz,
Harry.
 
Sorry voor de late reactie, maar door die chemo-therapie was ik even niet in vorm.
Probleem trouwens opgelost !
Microsoft gebeld (dank je Guus abc) en die raadden me aan om eerst de procedure van foutmelding 1719 (zie post ZiPpe) nog minstens een keer te doorlopen.
Heb ik gisteren gedaan, en na de tweede keer was het probleem opeens opgelost !
Gekke dingen soms, die PC's !
Allen bedankt !!!
Greetz,
Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan