Windows Installer (MSI) probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

mavaros

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2003
Hoe kan ik de windows installer (MSI) weer aan de praat krijgen. Als ik software wil in-/deïnstalleren krijg ik foutmeldingen, en houdt het verder op. Ik heb al geprobeerd om MSI opnieuw te installeren, maar dan krijg ik de boodschap dat het er al op staat. Dit klopt, maar het werkt voor geen meter meer.

Hoe luiden die foutmeldingen?

Groetjes,
Bennie

Installer

Windows Installer veroorzaakt systeemfout

De installer van Microsoft, is een goede zaak voor installaties van Windows en bijzonder nuttig voor het verwerken van Ms-Office-Updates en installaties.
De actuele versie 2.0 voorkomt veel problemen, welke in de vorige versies (1.0/1.1 en 1.2) optreden. Jammer genoeg is ook de nieuwe kandidaat niet zonder bittere bijsmaak. Zo kan hij systeemfouten oproepen, die echter met een eenvoudige handgreep te verhelpen zijn.

Daarbij beëindig je alle lopende programma’s en verwijder de voltallige tempbestanden.

Aansluitend steekt je van wal met het bestand InstMsi.exe in de Windows-systeem-map
(standaardmatig C:\Windows\Systeem).

Van hier uit kunt je nu de Installer installeren. Na de installatie en een nieuwe start van het systeem zal deze voortaan probleemloos zijn dienst verrichten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan